Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie - Premature Baby

Lilypie - Premature Baby

Sunday, February 28, 2010

kehilanganmu...tiada gantinya..

Assalamualaikum W.B.T..

28/2/2010(14 Rabiulawal 1431 Hijrah), kami warga BKP kehilangan seorang insan yang amat2 kami kasihi, sayangi dan amat2 kami hormati..Pn. Hashimah binti Yahya a.k.a kak shima..sungguh aku terkejut menerima berita itu semalam...sungguh tidak diduga arwah begitu cepat meninggalkan kami semua..namun tiada kuasa lain yang mampu menandingiNya...sesungguhnya ajal dan maut adalah ketentuan Dia Yang Maha Esa...

sepanjang aku berada di BKP ni, arwah telah kuanggap sebagai ibuku sendiri begitu juga bagi sahabat2ku yg lain...terlalu banyak ilmu yg dicurahkan, nasihat yg dititipkan dan juga senda gurau yg sentiasa menceriakan aku dan 'Geng2 Bas Sekolah' khususnya dan warga BKP amnya...cakapla apa sahaja topik sekalipun, arwah begitu sporting dalam melayani kerenah kami semua..masih terngiang2 gelak ketawa, senyuman dan kata2 arwah...semasa hayatnya kami selalu mengusiknya sambil bergelak tawa..sungguh aku tak akan lupakan kenangan itu semua..

walaupun arwah dah bertukar
ke bahagian lain bbrapa bulan lalu kerana kenaikan pangkat, namun arwah tidak jemu2 melawat kami disini dan kedatangannya sentiasa dinanti2 dan dirindui kami semua...namun Allah lebih menyayanginya...semasa hayatnya kami selalu ternanti2 masakannya terutamanya jeli kelapa dan kari kepala ikan..namun itu semua hanya tinggal kenangan di hati kami semua..dan dengan berbekalkan resipi jeli kelapa yg diberikan arwahlah, aku kini mampu untuk membuatnya sendiri wpun rasanya tidaklah sehebat air tangan arwah..namun aku sangat2 menghargai ilmu yg diberikan itu dan Insya Allah akan kukenang selagi hayat dikandung badan...bila teringatkan jeli kelapa terus aku teringatkan arwah..dan kini tiada lagi teman untuk pergi gym...dan tiada lagi teman untuk diajak bermain badminton...:(

Ya Allah..cucurilah rahmat ke atas roh arwah kak shima dan tempatkannya di kalangan hamba2Mu yg beriman..semoga arwah tenang menghadapMu Ya Allah...dan berikanlah kekuatan kepada keluarga arwah (sebak yg teramat bila mengenangkan suami dan anak2 arwah yg cukup baik dan mesra dengan kami semua) supaya mereka kuat dan tabah menghadapi dugaan ini..dan ampunkanlah segala dosa2 arwah...

kak shima.. pergimu tiada ganti... hilangmu tiada lagi penyeri... nasihatmu sentiasa kami ingati.. dan kenangan bersamamu sentiasa di hati...Al-Fatihah...



arwah kak shima..kami sentiasa merinduimu...









kenangan di hari raya BKP 2008





zila sentiasa merindui kak shima..selama-lamanya..

Wednesday, February 24, 2010

Maulidur Rasul 1431 Hijrah

Assalamualaikum W.B.T

esok 26 Februari 2010 bersamaan 12 Rabiulawal 1431 Hijrah, hari dimana Junjungan Besar Nabi Muhammad S.A.W dilahirkan..dan esok juga merupakan cuti umum bagi kebanyakan negeri di Malaysia..namun dalam saat kita bercuti, marilah kita sama-sama menghayati erti disebalik hari itu yang membawa makna mendalam kepada kita semua..dan marilah kita perbanyakkan selawat ke atas Baginda S.A.W dan sama-sama kita perbaiki diri untuk hidup berlandaskan Al-Quran dan Sunnahnya..

apa perasaan hari ini??

Assalamualaikum W.B.T

hari ini genap seminggu peristiwa itu berlaku..kalo ditanya apa perasaan aku, jujur aku katakan yg aku masih lagi dalam proses 'pemulihan' hati..maksudnya aku masih lagi cuba meraih kekuatan untuk melupakan semua kenangan itu yg pernah singgah dalam hati aku selama ini..dan aku mengaku memang sukar untuk melakukannya namun aku percaya aku mampu melaluinya..cuma masa yg akan menentukannya...

namun apa yg membuatkan aku tersangat2 sedih, hubungan aku dengan sahabatku seolah-olah semakin jauh...sungguh aku tidak berniat untuk memutuskan hubungan yang sudah lama terjalin...kalo semata2 disebabkan hal ini aku nk memutuskan silatulrahim, itu bukan aku!!!!aku lebih sayangkan persahabatan dari hal-hal lain...cuma yg aku harapkan sekarang, hubungan aku dengan sahabatku kembali pulih macam biasa...macam dulu2..bergurau senda, bergelak ketawa...itu saat yg aku paling rindukan...:(

Wednesday, February 17, 2010

lagu lagi....

Hati Yang Kau Sakiti (Rossa)

jangan pernah katakan bahwa
cintamu hanya untukku
karna kini kau telah membaginya
maafkan bila memang kini
harus kutinggalkan dirimu
karna hatiku selalu kau lukai

tak ada lagi yang bisa ku lakukan tanpamu
ku hanya bisa mengatakan apa yang ku rasa


ku menangis membayangkan
betapa kejamnya dirimu atas diriku
kau duakan cinta ini
kau pergi bersamanya

ku menangis melepaskan
kepergian dirimu dari sisi hidupku
harus slalu kau tahu
aku lah hati yang telah kau sakiti


ku menangis
harus slalu kau tahu
aku lah hati yang telah kau sakiti


* waaaaaaa....sedih gilerrr lagu niiiiii...layannnnnnn...

Tuesday, February 16, 2010

detik kebenaran itu...

Assalamualaikum W.B.T...

ari ni 1st day keje pas kembali cuti raya cina..Alhamdulillah aku sampai ptrjaya dlm kul 1.30 pg td...badan memang penat gilerr..niat dlm ht cam nk 1/2 day jer ari ni..lepas solat subuh aku baring2 n terus anto sms kt my boss mintak 1/2 day...dan dalam pkran just nk tido jer..nk kembalikan kesegaran tubuh aku yg teramat2lah penat ni..namun aku dikejutkan dengan berita dr kwn aku yg mane ianya telah berjaya merobek2 kan perasaan aku..

selama ni wpun mmg jwpan itu yg kunanti2..namun ternyata aku tidak kuat untuk menerimanya..saat mendengar kebenaran itu, aku terus kehilangan semangat..daripada rasa nk tido terus aku xboleh lelapkan mata...sakit..pedih..sedih..

apa yg membuatkan aku bertambah sedih ianya melibatkan kawan baik aku sendiri...kawan yg aku rapat dan sayang...tp hati ini tidak mampu untuk menolak rasa kekecewaan itu.....namun aku pasrah andai itu takdirNya...

lalu disebabkan berita itu yg telah membuatkan emosiku bercelaru, lantas aku bangun..mandi...bersiap dan terus pegi opis...aku xleh duk lame2 kt umah..sebab aku dh x boleh nk xplain perasaan aku mase tu mcm mane..semuanya bercampur aduk..bak kate org -tak ada perasaan-!!!!!

sampai opis pun aku still dlm mood mcm ni..rase bersalah lak xwat keje..tp nk wat camner kalo nk berpikir pun dh xboleh...maafkan sy bos...sy perlukan mase untuk menenangkan pikran yg kusut ni....Ya Allah berikanlah aku ketenangan menghadapi kenyataan ini dan redhakanlah aku dengan ketentuanMu ini...sesungguhnya hanya Engkau Yang Maha Mengetahui......

Friday, February 12, 2010

masa yg dinanti...

Assalamualaikum W.B.T..

Alhamdulillah akhirnya ari jumaat menjelma jua...saat yg ditunggu2 selama ni sudah tiba..aku ase cam da xsbr sesangat nk balik kampung..mau jumpe ibu ayah tersayang..dan jugak aku rindu nk jumpe sume adik beradik aku..cuti raye cine ni sume balik..ni yg best nii..pas2 mcm2 citer la yg kedengaran..sesunggunya aku sgt2 rindukan suasana sebegini..berkumpul ramai2 adik beradik then masak mcm2 makanan yg besh2...owhhhh alamak mesti berat aku pun ikut same naik lps ni..huhuhu..dan dlm pkran aku ni da mcm2 plan nk buat time cuti ni..ase cam xckp lak cuti ni..hehe

citer psl blik kg ni..Insya Allah aku akan bertolak pulang mlm ni ngan 3 org kwn aku...hopefully perjalanan kami dipermudahkan Allah S.W.T dan semoga kita semua selamat sampai ke kg dgn selamat...hati2 di jalan raye okayh....

p/s: kpd semua yg akan pulang ke kg..pandu cermat jiwa selamat, ingatlah orang tersayang...daaa:D

Wednesday, February 10, 2010

adeh...sakitnye perut...

Assalamualaikum W.B.T

ptg semalam balik jerk opih terus pegi p.tani sebab dalam hati ni teringin la sgt2 nk mkn sate..ntah ngigau ape aku pun x tau...dengan semangatnyer aku pun melangkah laju mencari kedai sate..last2 jumpe la kedainye kt hujung2 tu...lalu aku beli la sate ayam 10 cucuk+nasi impit..balik2 umah terus menghidangkan sate tu sambil layan tv..punyela aku makan sungguh2 ngan housemate aku...akhirnya abis la sate tuu dibelasah kitaorg bertiga..huhuhu

pas isyak lak tgk tv jap sambil mkn sebijik limau yg clement bagi..dan tak lame lepas 2 aku terus masuk bilik...tidoooooo....namun dalam pkul 2 pagi aku terjaga dari tido disebabkan sakit perut yg teramat..adehh...sakitnya lain mcm jerk..ase nk nangis pun ade..2, 3 kali gak la aku bangun malam tadi...lalu aku terpikir ape ek yg aku makan sampai aku sakit perut cam 2 skali..adakah disebabkan kuah sate....limau..or nasi yg aku mkn tghari smlam mase kursus PTK????ntah aku pun x tau....

dan dtg opis pg ni pun, perut aku still lagi sakit memulas2...aku bukannya ape cuma risaukan keadaan ni berlarutan sampai ari jumaat...aku bese kalo sakit2 perut cam ni mau nye 2-3 hari baru elok..aku risau dibuatnya sakit2 perut otw balik kg jumaat mlm ni..idak ke naye nk bereti acap kali..

Ya Allah..semoga perut ku cepat elok dari sakit2 dan lancarkanlah perjalanan kami pulang ke kampung nanti...Amin...

p/s: sebut pasal balik kg, x sabau nye nk tunggu jumaat ni...nak balikkkkkkkk.......home sweet home...daaaa...

Tuesday, February 9, 2010

..tolonglah hati....

Salam semua...


wahai hati..
tolonglah jangan biarkan hati ini berbunga kembali
di saat kenangan itu semakin jauh kutinggalkan
di saat memori itu semakin berjaya kulupakan
jangan biarkan hati ini goyah kembali..


walaupun hari demi hari...ku cuba untuk lupakan segala-galanya
namun ianya seolah2 semakin dekat menghampiri..
hati..tolonglah...aku tak ingin lagi hidup dalam kenangan..
aku mahu tinggalkan segala-galanya yang pernah singgah dalam hati selama ini...
biarkan....ianya...tinggal kenangan...

Thursday, February 4, 2010

salahkah aku??

Assalamualaikum W.B.T...

salahkah aku..
andainya menyukai seseorang
salahkah aku..
andainya menyimpan harapan
salahkah aku..
andainya aku terus mencuba
salahkah aku...
untuk terus berharap walaupun ku tahu semuanya tak mungkin jadi kenyataan
juga salahkah aku...
andainya aku terus berjuang
dan salahkah aku..
andainya tidak mempedulikan pandangan orang lain
salahkah aku..
mengetepikan kepentingan orang lain untuk kepentingan sendiri untuk kali ini
juga salahkah aku...
kiranya apa yang aku buat adalah untuk ketenangan aku sendiri
namun salahkah aku ..
demi mencari sebuah jawapan
demi sebuah kedamaian
demi satu ikatan persahabatan
demi kelapangan fikiran
lalu salahkah aku..
untuk kali ini tidak mempedulikan orang lain
demi ketenangan yang ku cari
salahkah aku?????????