Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie - Premature Baby

Lilypie - Premature Baby

Thursday, August 19, 2010

kisah di pagi jumaat

Assalamualaikum w.b.t

salam ramadhan semua..Alhamdulillah hari ni dah masuk hari ke-10 kita semua menjalani ibadah puasa..semoga kita sume terus berusaha untuk mempertingkatkan amalan di bulan yg penuh keberkatan ini..Insya Allah

oh ye..pagi td ms aku ngah siap2 nk p keje, housemate aku-ida ketuk bilik aku n dia kata pintu rumah xbleh bukak..adoyaii mcm mn nk buat ni..apalagi kitaorg mula la usaha 'mengerjakan' pintu tu..kong keng kong keng bunyinya..maafla ye jiran2ku sekalian nk wat cmana tu je yg mampu dilakukan kitaorg..cuba punya cuba xbrjaya jugak..selaknya mmg stuck xbleh cungkil langsung..patutla masa blik terawih mlm tadi aku xleh bukak pintu dari luar, housemate aku bukak dari dlm pun xleh jugak..apalagi aku terus tendang pintu tu sekuat hati sampaikan hani ckp ganasnya aku..hahaha dah tu je yg aku bleh buat, dgn skali tendang je pintu tu pun terbukakla..pandang kiri kanan sib baik xda org tengok, lpas tu aku kmbali mnjadi sopan santun..uweekkk..:P

pagi ni skali lagi pintu tu wat hal..sib baik tunang hani smpai n tolong tendang pintu tu, barulah kitaorg bleh kuar rumah, tapi pintu tu dah rosak, selak dh tercabut mmg xleh kunci dah..bimbang gak nk tinggal rumah camtu, lalu aku juz knci grill ngan mangga solex je..harap2 selamat..tawakal kpd Allah s.w.t

alkisahnya pintu rumah aku tu mmg problem dri dulu, stakat aku duk c2 dh brapa kali tkar tombol, pintu pecah la n mcm2..bkn tu je, bilik air pun sntiasa bermasalah..dh byk kali aku cll maintenance suh repair tp smpai skrg blum ok lagi...

erm..tgk2 jam mcm dh lewat gak nk g opis, terus aku pecut kete dgn lajunya..tp biasalah kalo kuar lebih kul 7.30 kete mmg banyakla..sampai opis parking dh penuh sib baik ada sorang bos kt opis aku cuti arini, terus aku park tmpat dia..arini aku jadi timbalan skjap ok:D

smpai opis terus meluru ke punch card..Alhamdulillah jam menunjukkan kul 7.53 am..fuhh lega aku, sib baik xmerah kad aku..stkat ni jarang kad aku brwrna merah, kalo ada pun sbb smpai lwt dri kg tp bkn slalu...syukur...

tgk2 handphone aku plak tertinggal dlm kete..maka aku pun turunlah blik ke basement amik tepon..barulah naik opis..fuhh penat turun naik tangga..rehat skjap trus hupdate blog haiiyaaa..hehe..k la nk start keje dah..tadaaa:P



Monday, August 9, 2010

all in one..

Assalamualaikum W.B.T

bulan berganti bulan, minggu berganti minggu, hari berganti hari....tibala saat yang dinanti2kan..Ramadhan Al-Mubarak telah tiba..Alhamdulillah syukur kerana masih diberikan kesempatan bertemu dengan ramadhan kali ini..kepada semua kawan2, muslimin muslimat, semoga ramadhan kali ini lebih bermakna dari yang sebelumnya..dan semoga di ramadhan kali ini, kita berusaha untuk mempertingkatkan amal ibadah, banyakkan membaca al-quran, bersedekah dan sentiasa bermuhasabah diri agar hati kita sentiasa dibersihkan dari sifat2 mazmumah..dan ingat ye kwn2, jauhi pembaziran..jgn terlalu ikut nafsu sgt ek kalo p psr ramadhan tu..(ni psnan tuk aku gak huhuhu)..

bercerita pasal ramadhan kali ini, tahun ni adalah tahun keempat aku berpuasa di putrajaya..dan tahun ni jugak aku berpuasa dengan housemate baru..:D..sekejap je rasa ms berlalu tup tap tup tap dh 4 thun aku diptrajya..cam bru smlm jer lapor diri huhuhu..

dan bersempena dengan kedatangan ramadhan ini jugak aku ingin membuat pengumuman penting:P(malunya nk ckp..zaa, jgn gelak ek)

Insya Allah ramadhan ni adalah ramadhan terakhir aku sbgai org bujang..kpd kwn2 blogger sume, dijemput hadir ke majlis perkahwinan saya nanti pd 12 sept 2010 (3 syawal 1431 hijrah) ..dan disebabkan itu jugakla bermula esok, aku pun start menghitung hari:P..kalo org lain htung hari nk raya aku plak sebaliknya..ada event bsr yg akn berlaku dlm hdup aku nanti:P..minta kwn2 sume doakan agar semuanya berjalan lancar dan urusan kami dipermudahkan dan diberkatiNya...

dah2..xmo citer panjang2 aku dah malu dah ni..xley gtau lebih2..huhuhu nati sume dh selesai barulah aku stori mori ek...

k la..sekian saje sesi siaran kali ini..akhir kata selamat berpuasa buat semua..semoga kita tidak melepaskan peluang untuk melipat gandakan amal ibadah kita di bulan yang penuh rahmat ini...tadaaa...:P