Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie - Premature Baby

Lilypie - Premature Baby

Tuesday, July 9, 2013

1 Ramadhan 1434H

Assalamualaikum,

alhamdulillah syukur masih diberi kesempatan untuk bertemu kembali dengan bulan yang sangat dinanti2kan oleh semua umat islam di seluruh dunia..rasanya baru je lepas ramadhan yang lalu..kini dah bertemu kembali..alhamdulillah..

hari ni 1 ramadhan..puasa x?hehe..puasa kali ini memberi pengalaman yang baru bagi saya..jika tahun lepas saya berpuasa sebagai ibu mengandung (mengandungkan muafah 6 bulan), kali ini saya berpuasa sebgai ibu menyusu pula..in shaa Allah..dan tahun ini merupakan tahun ketiga saya berpuasa sebagai isteri dan ibu..ramadhan pertama sebagai suami isteri saya sedang berpantang (lahirnya aisyah permata hati pertama kami), ramadhan kedua pula saya mengandungkan muafah dan ramadhan yang ketiga ini saya menyusukan sepenuhnya muafah..ketiga2nya memberikan pengalaman berbeza-beza dan yang pastinya saya sangat bersyukur diberi peluang merasai pengalaman berharga ini..alhamdulillah

cuma apa yang saya harapkan saya diberikan kesihatan yang baik dan kekuatan mental dan fizikal untuk melalui detik2 ini..dalam keadaan ber'anak' dua yang masih kecik ini sememangnya memerlukan kekuatan extra dan yg paling penting mestilah sokongan dan semangat dari en.suami:)..saya akui mempunyai anak yang jarak dekat2 ni agak mencabar..tapi itulah the power of women:D...sebagai isteri dan ibu yang bekerja sudah tentu berbeza dengan surirumah sepenuh masa..walaupun bekerja tapi dirumah tetap bergelar isteri dan ibu dan tugas2 dan tanggungjawab terhadap hal ewal rumahtangga tetap perlu dilaksanakan:)

alhamdulillah bulan puasa ni en.suami boleh balik awal la ckit dalam pukul 6 lebih dah boleh sampai rumah..cumanya saya xberapa nk yakin yang saya sempat memasak ke tidak..kalau diikutkan keadaan sebelum puasa ni memang xsempat..mana nak kemaskan barang2 balik keje, kemaskan beg taska anak2, cuci+sterlize storage botol, melayan anak2 lagi..iye mungkin ada yang tertanya2 xkan xboleh buat waktu malam..memang boleh tapi bila dah malam badan memang dah penat..nak buat itu ini lagi (kan keje rumah xpernah habis hehe)..tapi apapun saya memang berharap agar sempat gak masak bila en.suami sampai awal ni walaupun memang confirm akan berkejar2 nanti hehe....kalau sebelum ni memang saya sorang2 je la bersilat kat dapur, kat ruang tamu dan macam2lah huhu..

ok lah saya xnak membebel panjang2..jap lagi nak g taska pulak jenguk muafah..bulan puasa ni bolehlah turun awal sikit sbb xperlu makan:)




beginilah situasi hari2..aisyah skrg suka 'buli' muafah tapi lepas tu pandai pulak dia pujuk adik balik..aduhai mcm2 ragam anak2 ni hehe



p/s: malam tadi muafah turut bersahur bersama2 kami..mana tak nya ibu xde je kat sebelah dia pun bangun sekali huhu

2 comments:

  1. Eee geram eh kat budak 2 org ni...balik la kg sblm raya nie...huhu

    ReplyDelete