Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie - Premature Baby

Lilypie - Premature Baby

Tuesday, July 1, 2014

Salam Ramadhan Al-Mubarak 1435H






Alhamdulillah syukur masih diberi kesempatan bertemu lagi dengan bulan yang mulia penuh barakah ini..tahun ke-4 berpuasa bersama suami tersayang dan 3 orang zuriat penyejuk mata..alhamdulillah..alhamdulillah..alhamdulillah...

jika tahun lepas saya berpuasa dengan status ibu menyusu, kemudian mendapat berita mengandung lagi seminggu sebelum raya, cabarannya sangat terasa..tahun ni pun sama, masih menyusukan abid disamping menguruskan anak2 yg semakin membesar dan aktif:)...cumanya satu je yg saya ralat, xdapat berterawih di surau dek anak2 kecil yg masih memerlukan perhatian..In Shaa Allah akan diusahakan menunaikan solat terawih di rumah...walaupun biasanya selepas berbuka puasa saya dah melepek..seharian di ofis, balik rumah bersilat pula di dapur menyediakan juadah berbuka..biasanya sampai je di rumah, kakaks (aisyah dan muafah) akan 'serang' saya dulu..pastu abid plak tgk keadaan..kalo masa tu mood dia baik (kenyang&baru tukar diapers) mmg baik je dia..letak je atas tilam tu sembang la bahasa dia pot pet pot pet hehe..kalau abid baik mcm tu bolehlah saya terus ke dapur..sebab tu la saya biasanya akan solat asar di ofis dulu supaya balik rumah nanti xterkejar2..tp kalo abid merengek nak dukung ke apa mmg lambatlah sikit saya boleh masuk dapur...

mujur jugak ada cik anis dia ada bolehlah tengok2kan anak-anak-anak sementara saya duk kat dapur..tapi biasanya si kakaks tu bila nampak ibunya duk dapur, sibuk samala dia nak masak jugak..macam aisyah tu kalau nmpak saya tgh masak mula la dia cakap.."ibu, boleh asiyah tolong"..pastu duk tanya.."ibu masak apa tu..aisyah nak masak jugak boleh"..yg muafah pulak duk bukak tutup peti ais, kabinet dapur punggah barang2..sbb tu kdg2 dalam bilik tidur pun tersepak ubi kentang la..apa la..aktif sangat2 muafah ni..dgn mulut yg mcm murai huhu..tu juga antara faktor2 yg melambatkan proses memasak hehe...tp ok lah at least boleh latih anak2 dari awal suka masuk dapur:)

hari ni hari ke-4 kita berpuasa..alhamdulillah masih lagi berjaya memasak tanpa membeli di bazar ramadhan..mujur jugak tahun ni bazar ramadhan agak jauh sikit tempat dia dan saya pulak dah tukar ke ofis baru..kalau tahun2 sebelum ni bazarnya depan mata je so memang ke sana la setiap hari hihi..tapi thun ni seboleh2nya saya nak masak sendiri..elakkan pembaziran dan yang penting suami dan anak2 dapat makan air tangan isteri dan ibunya ni:)

k la di kesempatan ini saya ingin memohon maaf kepada semua yang mengenali saya sama ada secara langsung atau tak langsung sekiranya ada salah dan silap selama ini..dan diucapkan juga selamat berpuasa kepada muslimin dan muslimat..semoga ramadhan kali ini lebih baik berbanding sebelumnya..In Shaa Allah...



 kakaks



                  aisyah 3 tahun               muafah 1 tahun 8 bulan                abid 4 bulan

my love...alhamdulillah




***harap2 dapat puasa penuh tahun ni...aamiin***

























4 comments:

  1. Selamat berpuasa, semoga diberkati...

    ReplyDelete
  2. selamat berpuasa juga..anak mcm mana dh followup ke lepas operation..saya baru lepas followup td...

    ReplyDelete
  3. salam ramadhan ila..selamat berpuasa

    ReplyDelete
  4. salam ramadhan jugak buat mar sekeluarga:)

    ReplyDelete