Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie - Premature Baby

Lilypie - Premature Baby

Wednesday, October 22, 2014

rela dalam terpaksa

Assalamualaikum dan Salam Sayang,

Alhamdulillah kami sekeluarga baru balik dari kg sempena cuti sekolah (cuti deepavali)..tapi kali ni hanya saya, en.suami, abid dan cik anis je balik sini..aisyah dan muafah ada di kg:(..kalau ikutkan hati ni memang xsanggup dah nak berpisah dgn anak2..tp bila memikirkan keadaan abid, keputusan ni perlu dibuat ditambah pulak dengan keadaan saya sekarang yg cepat penat dan mengah...

kalau ikutkan en.suami pun xsetuju nak hantar anak2 duk kg..tp lepas fikir punya fikir akhirnya kami terpaksa juga..siapa yg xsayang anak kan?apatah lg nak berjauhan..demi kebaikan dan kesihatan abid kami terpaksa berkorban...

salah satu sebab kami terpaksa hantar anak2 duk kg ialah kelasakan dan keaktifan kakaksnya..ok kanak2 aktif adalah biasa ye..tp bila ada salah seorang anak yang xsihat, ianya adalah satu keadaan yang agak merisaukan..kakak-kakak abid baru berusia 2&3 tahun..satu fasa yang agak 'kritikal' bilamana usia inilah kanak2 sedang membesar dan mempelajari segala apa yang berlaku di sekelilingnya..perasaan ingin tahu tu sedang meningkat di usia ini..

saya bukan apa..risaukan abid sebenarnya..abid kan baru lepas operation jantung..so doc xbagi terlalu lasak sgt walaupun abid sangat aktif orangya..contohnya kalau saya kat dapur n cik anis nak solat ke apa, tiga2 duk ruang tamu..nak letak abid dalam walker kan kakaksnya pulak duk tolak ke sana ke mari..nak letak bawah yang muafah pulak duk angkat abid..kadang tu dia pautnya leher abid nak angkat duk atas riba..pernah sekali masa tu saya kat dapur..tiba2 dgr abid menangis..tengok2 muafah duk atas belakang abid buat mcm kuda2 (abid tengah meniarap)..Ya Allah berderau darah..ye lah dada abid bukannya kuat sangat lagi..nak marah kan biasa la budak2 dia xfaham pun huhu..yg dia tahu nak main je:)..lagi satu muafah ni terlalulah manja dgn saya..xleh berenggang langsung..sbb tu sampai skrg pun dia nk bf lg dgn saya wpun susu bukannya ada sgt pun huhu..sekadar nk melepaskan rindu kot..lg pun dia yg paling lama dpt menyusu badan dgn saya (11 bulan)..yg lain sume xsampai selama tu pun sbb ada adik baru dlm perut ibu dia ni:)

so bila all the time muafah ngan saya, bila masa saya boleh nk bagi perhatian kat abid..pastu muafah kalo dh dtg tantrum dia satu keje pun xleh buat..nak berdukung la wpun bukannya ringan dia ni dh 13 kg huhu..bila dukung muafah abid pandang pun sayu je..alahai kesian abid..kawan2 ckp maybe sbb muafah anak tengah sbb tu dia manja mcm tu..org ckp kena bagi perhatian kat kakak yg dh besar dlu..adik xpe sbb dia kecik lagi n xfaham apa2 lagi..tp masalahnya abid xsihat..kalo dia sihat mcm baby2 lain xpe saya xrisau sgt..kalau ikutkan mmg satu keje pun saya xboleh buat dlm rumah ni bila dh melayan muafah sorang huhu...nk tido pun bertempek je kejenya..sbb tu abid lebih rapat dgn ayahnya..sob..sob..sob

so bila difikir fikir akhirnya buat sementara ni biarlah aisyah dan muafah duk di kg dulu..nk fokus untuk abid..kesihatan dia sume..In Shaa Allah cuti sekolah bulan 12 ni balik amik kakaks sume..xpun kalau keadaan dah stabil xyah tunggu bulan 12 pun xpe..ibu ayah balik amik kakaks sume..mana boleh rumah kita x de 'radio' kan hehe


 miss u so much kakaks!!!!!

 




No comments:

Post a Comment