Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, June 22, 2009

DBJ (Di Bumi Johor)-daRi LCCT-BaTu PaHaT-PulAu PaNgkoR

Assalamualaikum W.B.T

Kali ni aku nk bercerita pasal satu pengalaman yang mungkin tak akan aku lupakan sepanjang hidup aku ini...bagi aku ini adalah keje yg paling 'gila' pernah aku buat sepanjang 26 tahun aku bernafas di bumi Allah yang indah ini...ikuti kisah 'gila' Azila binti Aziz pada 14 Jun 2009.....


14 Jun 2009

4.00 am....

"Bersujud kepada Allah....bersyukur sepanjang waktu..." deringan alarm aku berbunyi tepat jam 4.00 pagi...alaa...mengantuknya..tapi bila difikirkan balik, aku kena gerak kul 5.00 am ke LCCT untuk hantar k'jea coz flight dia ke Sibu kul 6.55 pagi...sib baik aku teringat yg Clement suh miss call dia kul 4.00...lepas miss call Clement, aku sambung tido balik sampai kul 4.30 am..kalo aku bangun pun x leh mandi gak coz k'jea dlm blik air..hehehe...pas k'jea siap, barulah aku mandi tp kejap jer laa coz sejuk weii mandi pepagi buta ni....lps bersiap lebey krang kitaorg pun gerak n otw 2 singgah jap amik Clement kat Presint 9..lepas 2 kitaorg teruskan perjalanan...sampai2 sana aku drop k'jea suh dia g check in dulu sementara aku g parking kete lu...pas 2 aku g solat Subuh n lepas solat aku g cari k'jea...dari jauh aku nmpk k'jea ngah berbual ngan seseorg...rupa2nye k'jea ngah berbual ngan Sherry-classmate kitaorg kt uitm shah alam dulu, dia nk ke Terengganu katenye....lepas berborak lebey kurang, aku pun dok la lepak2 kat c2 ngan deme sume smntara tunggu boarding time k'jea...mase 2 plak terjumpa ngan c'nasir, officemate aku..dia hantar adik dia ke Sabah....tak lama lepas 2, k'jea pun bersiap2 utk berlepas...kitaorg bersalam-salaman dulu dan mase ni aku rase sebak coz memikirkan bila la plak aku dpt berjumpa k'jea lagi.. lpas hantar k'jea, aku n Clement pun bertolak pulang...kitaorg plan nk p opis ari 2 n sblum 2 kitaorg singgah kt Warisan jap utk brekfes..lepas mengisi perut, kitaorg pun terus g opis...sampai2 jer kt opis 2 aku buatla keje2 yg mana patut coz minggu 2 aku akn outstation 4 hari...tak lame lpas 2, c'ina pun dtg n join kitaorg wat keje....
Dalam tengah seronok wat keje sambil layan lagu2 fevret aku..tetiba aku menerima 1 sms...sms tersebut telah berjaya membuatkan perasaan aku bercelaru...why???sbnarnya malam sebelum tu, aku menerima sms dari 'kwn' aku yg bertanyakan samada aku pergi atau tidak ke kenduri kwn aku-Elmie di Batu Pahat...tp aku bls kt dia yg aku x bleh pegi coz ade keje..aku ingatkan msg 2 berakhir di situ jer tetapi ari ni sekali lagi dia sms aku tanye samada aku nk dtg atau tak...tp aku x bolehlah nk menceritakan segala2nye kt cni coz hanye bbrpa org tertentu jer yg tahu citer sbnar...hehehe..sorry...

Mase 2 dh lbey krang kul 11 lebih..aku skrg dlm dilema samada nk pegi atau tak..lalu aku msg farah tanye dia kt mane dh n dia kate dh otw p b.pahat...so aku tanye dia smpat tak kalo aku bertolak skrg n dia kate smpat...tp time ni aku x buat kptsan lagi..pas 2 aku tanye ida brpa jm nk p b.pahat n ongkos tolnye brpa...kate ida tol pegi saje RM30 lebih...kalo pegi balik idak ke RM60 dh tu..c cmpur minyak lagi tu..alamak cam ner ni...dhla ujung2 bln cam ni paham2 sdri la...huhuhuhu...aduh pening kpala aku jap...nk pegi ke tak nak pegi ni....tapi bila dipikir2 balik sbnarnya aku ada 'misi' yg perlu diselesaikan dan inilah saje pluang yg aku ada utk 'mensettlekn' segala2nya..maka secara spontan-"c'ina...clement..jom kite g b.pahat"...apalagi c'ina n clement jwb x kan nk pegi pakai t'shirt cam ni...betul jugak coz mase 2 pun aku pakai t'shirt gak...lpas dipikir2 aku ajk diaorg blik rumah aku lu coz aku nk tukar baju yg lebih proper ckit..dh la nk p kenduri kawin ni...huhuhuhuhu...pas bersiap lebey krang akhirnya kitaorg bertolak dlm kul 12.30pm...huhuu x der hujan ribut tetiba jer aku, clement n c'ina dalam perjalanan ke Batu Pahat..demi satu misi yg bagi aku tersangat penting dlm hidup aku ni....aku pun x tahu dari mane aku dpt kekuatan utk buat mcm ni..dh la x prnah drive smpai ke Johor tetibe plak ari ni tanpa dirancang akhirnya aku buat keje 'gila' demi seorg 'kwn'....

Mase 2 aku pun x tahu sape lagi yg pegi kenduri Elmie coz mmg aku x plan pun nk pegi..so x der la aku contact sape2..huahuahua...Alhamdulillah perjalanan kitaorg lancar...Syukur Ya Allah...dlm mase yg same aku terpikir jugak mcm mane plak nk cari jalan g umah Elmie ni...aduh..mase 2 kitaorg hanye berpandukan map dlm kd jmputan semata-mata...lepas jer kuar tol ayer hitam, kitaorg mula mencari jln ke rumah elmie...tiba saje di satu traffic light, aku berhenti di belakang sebuah kete Waja...jap!!!eh cam knal jer no.plat kete dpn aku ni.,lalu aku suh c'ina msg syeraf coz nk cnfirmkn betul ke tak 2 kete dia...x lame lpas 2 dia bls kate dh otw ke umah elmie...dh dkt nk smpai dh pun...sah la 2 kete syeraf..kemudian dia call aku tanye nape, aku kate la aku kt blakang dia suh dia drive slow ckit coz aku nk follow...akhirnya dia berenti kat satu tmpat dn tibe je kt saner kitaorg bertolak same2 ke umah elmie...Syukur Alhamdulillah Ya Allah kerana mempermudahkan perjalanan kami..tiada kate yg boleh aku luahkan selain Syukur Alhamdulillah kerana aku sedar sesungguhnya tiada yang lebih hebat selain kuasaMu Ya Allah...Allahu Akbar...sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui lagi Maha Penyayang...
Akhirnye kitaorg smpai d rumah elmie lebih kurang kul 4 ptg dh..dalam pada 2 mate aku dok melilau2 dan hati aku berdebar
2 mencari kelibat 'seseorang'..dup dap dip dup hati aku ni hanya Allah yg tahu..akhirnya kami berjumpa jugak setelah sekian lama x berjumpa..aku buat2 x tahu jer bila tengok 'dia' padahal dalam hati hanya Allah yang tahu perasaan sebenarnya..mase 2 aku masuk jumpe penganti baru -elmie & nurul-....dan sempatlah bergambar sekeping dua..pas bergambar kitaorg kuar mkn sambil borak2...x smpai sejam lpas 2 aku mintak diri nk blik..tapi camner ni..misi aku x berjaya lagi..elmie tanye naper cpt sgt nk blik...aku bagi alasan yg aku kena outstation keesokannya..hehehe sib baiklah alasan 2 betul..x delah aku buat dosa menipu...huhuhuhu..lepas bersalam2 semua aku balik ke kete..tengok2 clement n c'ina tido..kesian plak aku rase tp aku dh x bleh nk stay lame2 kt c2...lantas aku msg 'dia' suh tunggu kt pagar coz aku kena laksanakan misi aku jugak...akhirnya 'dia' dtg dan tanpa membuang mase aku terus laksanakan misi aku...apa dia???biarlah rahsia...x lame lpas 2 aku pun mintak diri n terus jalan....dengan itu terlaksanalah sudah misi yg aku simpan sekian lame...w/pun pahit utk ditelan tp inilah diari kehidupanku dan aku menerimanya dengan reda w/pun agak susah utk dilupakan tp aku percaya mase adalah penawar yg terbaik utk melupakan segala-galanya...life must be go on...never ever surrender 4ever..yeaahhh!!!!...Alhamdulillah perjalanan pulang kami dipermudahkan Allah...syukur Ya Allah...akhirnya berlalu la sudah sehari 14 Jun 2009...hari yg penuh padat dlm hidupku...keluar gelap balik pun gelap jugak...huhuhuhu



Selamat Pengantin Baru Elmie dan Nurul
(aku pun nk gak gambr ngan pengantin...hehehe)




elmie & nurul, asyraf & azian, aku n man

15 Jun 2009


Rentetan dari kisah semalam...lalu aku pun 'membawa diri' ke Pulau Pangkor....huhuuhuhu...sebenarnya aku kena outsation ke P.Pangkor sampai 18 Jun ni...dh alang2 pegi sane aku pun amiklah peluang ni utk menenangkan hati dan perasaan..cehh jiwang la plak...huhu
huhu....tp x pe sekurang2nya pengalaman ni mematangkan lagi fikiran aku demi menempuh hari2 seterusnya...dn mase kt sane kbtulan penyanyi Yuna yg ngah hangat dgn lagu 'dan sebenarnya' buat shooting kt sane ngan RTM...so smpatlh bergambar ckit tp gmbr aku berdua ngan Yuna x dpt lagi coz dlm kmra kwn aku...

emmm..di kesempatan ini aku nk merakamkan ucapan terima kasih yg tidak terhingga kpd bos aku-c'ina yg merangkap kawan dan pendengar yg setia dan jugak kpd Clement yg setia bersama2 aku dari kul 5pagi sampai 10 mlm dan korang sume terpaksa menadahkan telinga mendengar citer boring aku ni..sesungguhnya jasa kalian akan ku kenang sampai bila2..thanks 4 everything especially kerana sudi menemaniku sampai ke batu pahat perginya...dan kwn2 yg selalu memberi support dan very understanding terutamanya za, ninie, k'nana, ida n kak gie..thanks 4 u all krna sudi menjadi kawanku dan kalian sume sudah ku anggap mcm saudaraku sendiri..semoga jalinan yg terbina ini akan berkekalan selama-lamanye..Insya Allah...thanks again...i luv u all...




ni aku...sebelah 2 yuna n the geng wat persembahan khas utk peserta2 kursus pengurusan aset..hehehehe
wah gitu...x delah 2 skdar shooting utk program ekspresi kembara di rtm..
jgn lupa tengok yer kitaorg..1st time msuk tv ni...trkh x tau bila tp yg pasti ari khamis kul 2.30 ptg...

No comments:

Post a Comment