Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, June 2, 2009

xpdc nuang episode 2

Assalamualaikum w.b.t...

Kembali lagi kite berjumpa utk episode 2..hehehe...
alkisahnya keesokan harinya selpas breakfast sume...group yg nk meneruskan xpdc berkumpul utk sama2 wat warming-up sblum berlepas ke destinasi...ceh cam nk g angkasa la plak...surryy... lepas dh selesai sume n doa diaminkan kitaorg sume memulakan langkah pertama untuk cabaran seterusnya...kitaorg melalui balik jln yg ditempuh malam sebelumnya yg mana mase 2 kitaorg sekerat jln jer smpai sbab hari dh malam...selepas meredah beberapa anak sungai...akhirnya kitaorg smpai ke kem lolo...tempat yg sepatutnya kitaorg berkhemah..tp bila di pk2 balik, aku bersyukur sgt sebab bagi aku tapak khemah kitaorg kt bwh 2 lagi baik dri kem lolo ni...ni pendapat aku jer la..hehehehe...lepas berehat2 kitaorg bergambar lu...posing sana posing cini...hihihi







amik gambar dulu...1, 2, 3 klikksss

tetiba kami dikejutkan dgn berita pemergian nenek kesayangan clement..mase 2 kitaorg sume terkejut coz sblum naik nuang, nenek clement dh sakit..tiba2 dengar brita dia dh x ada...bila tengok clement nangis aku rase sebak sgt..yelah bila tengok kwn kite sedih, kite pun tmpg sedih skali..akhirnya abg mi bw clement trun..x lama lps 2 c'ina n c'sue plak yg menyusul..tinggallah aku, ezi n n nor..mase 2 aku serba salah sgt2 samada nk trun ke x..tp lps aku wat kptsan nk trun 2, tengok2 abg mi, clement, c'ina n c'sue dh pegi...masa 2 aku terkilan sgt2 kenapalah aku lmbt sgt wat kptsan ni...clement...maafkn sy byk2 coz x dpt teman kamu turun...

lepas diaorg sume dh blik, kitaorg bincg samada nk teruskan perjalanan atau x. .keptsan majoriti kate nk teruskan perjlanan..so aku pun ikut jerla coz nk patah balik mmg dh mustahil...sepanjang2 p'jalanan 2 macam2 perasaan bermain2 dlm fkran..rase bersalah, sedih, terkilan sume ade...pendek kata hati aku x hepy spnjang p'jalanan 2 tp walau ape pun..perjalanan mesti diteruskan....

spnjag perjalanan 2 kitaorg tempuh mcm2 trek yg bg aku quite mencbar gak la...n benda yg pling aku x suka berlaku gak kt aku...nk tahu apa dia?????paccccaattt laaaaa....ntah naper time aku selak bju tetiba aku tersentuh benda licin, aku cuba tarik tp x cabut2 gak..time 2 la aku suspect pacat dh naik kt bdn aku..sib baik nor jnis yg brani...dialah yg tlg cabut pacat 2..isshh wat malu jer adik2 yg tlg buang pacat...huhuhu...thanks ek nor...pas 2 kitaorg jalan punya la jalan...tetiba aku terselak la sluar aku plak..time ni plak aku terpegang pacat lagi n mase ni aku smpat la tengok pacat 2 memanjat betis aku..punyalah geli weiii...ni c'zaki plak yg tlg cabut...thanks ye c'zaki..jasamu ku kenang..hehehehehe


akhirnya slpas bbrapa ketika berjalan...c'zaki gtau kitaorg mgkin x sampai ke kem pacat coz dia dh budget masa utk stop x kira la smpai mana pun...dalam hati aku terpikir x yah sampai kem pacat pun x pe coz sepanjang2 perjalanan tadi aku dh di 'sapa' byk pacat...ntah2 dkt kem pacat 2 lubuk dia agaknya...iiiiii x bleh aku bayangkan...hehehehea....khirnya kitaor g berenti kt 1 tmpat yg sesuai utk dijadikan 'puncak' nuang..hehehehe..carik punya carik angle yg sesuai akhirnya kitaorg pun berlabuh la disitu..as usual acara bergambar mmg x leh ditinggalkan...tp mase tgh bergambar ni plak, ada plak sekor pacat lg yg sesat msuk dlm kasut aku..time ni abg ngah plak jd mangsa tlg buang pacat 2...hehehe...thanks ye dik...






aku n ezi..


lps bergambar, mkn n mlpaskn pnat masing2, kitaorg pun turun balik..sepanjang perjalanan turun 2, kitaorg terserempak ramai peserta2 xpdc yg lain...pada diaorg kiter ckp dh smpai puncak nuang...abis boleh dktakan sume yg memanjat 2 percaya kelentong kitaorg...huhuhuhuhu...bak kate c'zaki bohong sunat..????ade ke...hehehehe


akhirnya kitaorg smpai di tapak khemah....fuhhh lega rasenye..tp naper cam sunyi x der org jer nii...upa2nya ada yg dok dlm khemah...patutlah...diaorg yg stay kt c2 dh puas mandi manda...kitaorg jer yg blum...so apa lagiii...aku, nor n ezi terus ke sungai n berendam la kitaorg kt c2...besshhhnya air dia....sejukkkkkkk....pas mandi kitaorg naik mkn plak....


'mandi time'...besshhh ooooo




makan pun amik gambar ka?apa daa....


pas mkn kitaorg rehat2 jap smbil kmas mana2 yg patut smntara tunggu waktu berangkat pulang...akhirnya slpas solat zuhur kami bersiap2 utk bertolak...sblum 2 smpat amik gmbar ramai2 sbgai kenang kenangan...lpas 2 perjalanan diteruskan sehinggalah tiba di kaki gunung..sementara tunggu bas dtg kitaorg rehat lu...akhirnya bs yg akn membawa kami pulang smpai dan apalgi masing2 masuk dlm bs n duduk tmpat masing2..muka sensorang sume dh pnat...termasukla aku...x daya dh nk borak2 sehinggalah kami tiba di MOF lebih kurang kul 6 ptg.....Alhamdulillah akhirnya xpdc kami terlaksana jugak w/pun ada byk cbaran dan rintangan yg kami lalui...dan w/pun hasrat kami utk menawan puncak nuang tidak tercapai tp sekurang2nya smgat kerjasama yg ditunjukkan oleh sume warga bkp amat aku kagumi...semoga semangat ini berterusan selama-lamanya.... Insya Allah.




nuang dalam kenangan...sayonara

No comments:

Post a Comment