Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, May 25, 2009

xpdc nuang episode 1

Assalamualaikum semua...

entry kali ni aku nk bercerita pasal xpdc nuang pada 15-16 mei 2009 baru2 ni anjuran kelab bkp...
alkisahnya b4 this bkp dh b'jaya menganjurkan xpdc ke gunung kinabalu pd 15-17 jun 2007..
Alhamdulillah misi tersebut terlaksana dengan jayanya...walaupun x semua yg sampai ke puncak tp aku respect arr ngan depa sume...semangat diaorg kuat...itu yg penting...aku jugak bersyukur sgt2 sebab berjaya sampai ke puncak kinabalu dengan selamat bersama2 c'syed, asrani,c'ku,c'nasir,c'rosz, wan n clement...besh sgt2 kt atas 2..w/pun suhu teramat2 sejuk tp satu perasaan yg sgt sukar digambarkan dpt aku rasakan bila berada kt atas 2...Subhanallah...indahnya alam ciptaanMu Ya Allah...sungguh aku insaf mase kat atas sane.....kalo ado pluang, aku teringin pegi lagi....coppp!!! cam terlebih2 lak citer psl g.kinabalu ni...sbnarya aku nk citer sal g.nuang...hehehe 2 la dulu2 x der blog, so story pun dh suam2 suku...hehe eniwey aku tinggalkan jugak bbrpa gmbar masa kitaorg kt kinabalu dulu..just untuk santapan korang...layannn!!!!!!


"ala sory x der gmbar... problem la mase nk upload gmbar ni, lain entry la yer"


15 Mei 2009 (2.45 pm)

cabaran g.nuang hampir2 bermula...kitaorg berkumpul kt bwh lebey krang kul 2.30...tunggu2 bas lmbt la plak dtg...so kitaorg pun bergambar lu....masa ni sume org hepy mepy jer...so bila bs smpai ktaorg trus bertolak ke hulu langat...perjalanan memakan mase lbey krang 1 jam...mase dlm bs mcm2 aku dok pk...samada aku larat ke x nk teruskan xpdc sampai puncak nuang..yelah w/pun puncak kinabalu aku dh tawan, tp x semestinya puncak nuang jugak aku mampu...sebab lain gunung lain cabarannya...so sepanjang2 p'jalanan 2 fkran aku melayang2 jer...

4.00 pm

Alhamdulillah kitaorg selamat tiba di kaki gunung nuang...sampai2 jer kitaorg bergambar n wat warming up lu...kemudian doa sama2 diaminkan semoga perjalanan kami dilindungi daripada segala perkara2 yang tidak baik...sume barang2 mknan dan peralatan lain diloadkn dlm kete k'shima coz kete k'shima difahamkan boleh naik sampai ke kem lolo...kemudian????xpdc pun bermula...

selepas lebih kurang 20 minit berjalan kaki...tetiba terdengar suara bising2 kat depan..rupa2 nya kete k'shima dh x boleh nk teruskan perjalanan...apalagi kaum2 adam la yg bisa menolak kete 2 same2...sib baik sume kaum adam kt bkp gagah2 sumenye...hehehe...tp rupa2nya tolak punya tolak, kete still x leh lepas gak disebabkan jalan yg tida k brpa proper sgt n byk batu2 besar kt tgh jalan...so??????...hihihihi muka masing2 dh cuak dh sebab dh terbayang apa yg berlaku selepas itu....apa yg terjadi seterusnya?????....layannnnn!!!!!!!!!!....ni dia gambar kete k'shima yg dalam proses rescue...



tolak yeop jgan x tolak!!!!


ayaa...k'shima sempat senyum manis lagi 2 dlm penat2 pun..ala2 tomeynye..


uwaaaaaa.....akhirnya kitaorg mendapat cabaran baru.....sume barang2 dlm kete k'shima dikeluarkan dan masing2 mendapat hadiah yg sgt hebat.....apa dia???barang2 mknan dan peralatan terpaksa dibawa bersama2 dengan menggunakan tulang 4 kerat kami sampai ke kem lolo...cuba bayangkan dengan tin sardinnya, telur, periuk belanga, khemah, kentang dll...dahlah beg yg dibawa kt bahu pun dh berat...ditambah pulak ngan 'hadiah yg istim ewa'....uisshh..mana ada org hiking bawa benda2 2 sume...tp nk x nak mmg kena bawa jugak sebab perjalanan masih jauh ke hadapan...aku mula2 bawak bekas sambal bilis, c'ina dpt flusk nasik, si ezi dpt periuk belanga..hahahaha...tp dalam perjalanan 2 kitaorg tukar2 bawa barang...

jalan2 punya jalan..ingatkan jalannya rata..rupa2 nya berbukit2....waaa lagilah stress wei...masa 2 aku bawak periuk..kong keng kong keng bunyinya....lambat lagi ke nk sampai ni....sepanjang perjalanan 2...kitaorg berhenti2 rehat kt pondok yg disediakan...di tepi jalan 2 aku de nampak umah org asli...oooo...camner la agaknya diaorg bleh dok dalam hutan cam ni ek...tp pk2 balik memang dh itu dia punya cara hidup, so buat apa aku nk pening2 pk..x gitu????

perjalanan diteruskan lagi dengan muka masing2 dh pucat lesi termasuk aku...dalam hati dok terpikir g.kinabalu x lah cam ni rasenye...mungkin mase 2 barang pun x berat n suhu pun nyaman jer...tp 2 la yg aku pk..lain gnung lain cabarannya..letih x yah cakap la...masing2 dh x bersuara cam awal2 tadi...dok pk lambat lagi ke nk smpai ni...huk huk huk..ni ade sedikit sebanyak gmbar spanjang perjalanan kami...


posing jangan x posing..hehehe...mase ni muka hepy lagi....

akhirnya lebih kurang jam 7 mlm...aku, c'ina, kak aziah, ezi n nor sampai kt satu tempat..aku igtkan dh sampai kem lolo tp upa2nya belum lagi...tp kat c2 ada pondok n ada sungai...hehehe dh terbayang dh kesejukan air 2....memandangkan yg lain belum smpai kitorg amik peluang ni tuk rehat2 lu..x lama lepas 2... yg lain2 smpai tp hari pun dh gelap...kemudian c'zaki pegi survey jalan ke kem lolo n dia arahkan kitaorg teruskan perjalanan...kena redah anak sungai dlm gelap2 2, pas kena lalu jalan bukit2 dengan keadaan gelap..masa 2 aku dh x hiraukan apa yg ada d kiri kanan aku...tp baru sekerat jalan c'zaki kata jalan ke kem lolo x bleh lalu memandangkan jalannya agak berbahaya untuk dilalui malam2 gini...so kitaorg pun patah balik la ke tempat asal tadi...sesampai je kt sane, khemah didirikan n aku, k'shima, c'ina, c'sue n lain2 mula mengeluarkan barang2 utk dimasak...apalagi bermula2 la adegan masak2...kitaorg just goreng sosej n burger, tp dlm dok masak2 2 tibe2 aku perasan baju aku dh berwarna merah...dlam hati terpikir satu jerrr...PAAAACAAATTTT....wa ni aku x suka ni..bab2 pacat ni la yg kadang2 spoil minat aku dlam mendaki ni tp c'ina kate pacat 2 dh jatuh sebab dh kenyang...iyer ke????tp x pe lah at least leh gak aku derma darah kt pacat 2 hehehe..emm...best gak pengalaman ni...yelah ramai2 rase meriah lak...hilang dh penat tadi..tambah rase lapar plakk...selepas sume dh masak...apalagi kitaorg pun makannnnn!!!!!!sedapnya mkn nsi dlm hutan2 cenggini....walaupun lauknya x la cam kt umah tp apa saje yg dimakan rase sodappppp jerrr....huhuhuhu...pas makan kitaorg p mandi n bersihkan diri...pas 2 solat isyak...n qada solat asar dan maghrib yg tertingg al tadi..ampunkan kami Ya Allah kerana dalam menghadapi cabaran mendaki kami alpa dengan suruhanMu...



awat rupa itu tu k'shima???? aii ezi naper 2???

selepas masing dh agak relaks ckit, kitaorg ade meeting ckit sape yg berhajat utk naik ke puncak nuang keesokan harinya....mcm2 yg kami bincangkan...x lame lepas 2 masing2 dh masuk tidur dalam khemah...ni pengalaman baru aku tidur dlm khemah..rasenye last skali aku tidur dlam khemah mase sek.menengah dulu masa xtvt pengakap...dh lame sgt dh...tp upa2nya aku susah nk tidur...naper????sejukkkkkkk sangat2, pusing kanan pusing kiri still x leh tidur gak....aku pun x tahu kul bpe aku lena...ckit2 terjaga...minta maaf byk2 kt clement...maafkan saya ye sebab ganggu kamu tidur...tp kt c2 je sy tidur cam 2...kalo kt umah sy tido dengan sopan skali...:D...akhirnya aku terlelap jugak.....Alhamdulillah...selamat malam nuang......



bergambar dulu baru tido.......


episode 2?????coming soon............

No comments:

Post a Comment