Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie - Premature Baby

Lilypie - Premature Baby

Thursday, August 19, 2010

kisah di pagi jumaat

Assalamualaikum w.b.t

salam ramadhan semua..Alhamdulillah hari ni dah masuk hari ke-10 kita semua menjalani ibadah puasa..semoga kita sume terus berusaha untuk mempertingkatkan amalan di bulan yg penuh keberkatan ini..Insya Allah

oh ye..pagi td ms aku ngah siap2 nk p keje, housemate aku-ida ketuk bilik aku n dia kata pintu rumah xbleh bukak..adoyaii mcm mn nk buat ni..apalagi kitaorg mula la usaha 'mengerjakan' pintu tu..kong keng kong keng bunyinya..maafla ye jiran2ku sekalian nk wat cmana tu je yg mampu dilakukan kitaorg..cuba punya cuba xbrjaya jugak..selaknya mmg stuck xbleh cungkil langsung..patutla masa blik terawih mlm tadi aku xleh bukak pintu dari luar, housemate aku bukak dari dlm pun xleh jugak..apalagi aku terus tendang pintu tu sekuat hati sampaikan hani ckp ganasnya aku..hahaha dah tu je yg aku bleh buat, dgn skali tendang je pintu tu pun terbukakla..pandang kiri kanan sib baik xda org tengok, lpas tu aku kmbali mnjadi sopan santun..uweekkk..:P

pagi ni skali lagi pintu tu wat hal..sib baik tunang hani smpai n tolong tendang pintu tu, barulah kitaorg bleh kuar rumah, tapi pintu tu dah rosak, selak dh tercabut mmg xleh kunci dah..bimbang gak nk tinggal rumah camtu, lalu aku juz knci grill ngan mangga solex je..harap2 selamat..tawakal kpd Allah s.w.t

alkisahnya pintu rumah aku tu mmg problem dri dulu, stakat aku duk c2 dh brapa kali tkar tombol, pintu pecah la n mcm2..bkn tu je, bilik air pun sntiasa bermasalah..dh byk kali aku cll maintenance suh repair tp smpai skrg blum ok lagi...

erm..tgk2 jam mcm dh lewat gak nk g opis, terus aku pecut kete dgn lajunya..tp biasalah kalo kuar lebih kul 7.30 kete mmg banyakla..sampai opis parking dh penuh sib baik ada sorang bos kt opis aku cuti arini, terus aku park tmpat dia..arini aku jadi timbalan skjap ok:D

smpai opis terus meluru ke punch card..Alhamdulillah jam menunjukkan kul 7.53 am..fuhh lega aku, sib baik xmerah kad aku..stkat ni jarang kad aku brwrna merah, kalo ada pun sbb smpai lwt dri kg tp bkn slalu...syukur...

tgk2 handphone aku plak tertinggal dlm kete..maka aku pun turunlah blik ke basement amik tepon..barulah naik opis..fuhh penat turun naik tangga..rehat skjap trus hupdate blog haiiyaaa..hehe..k la nk start keje dah..tadaaa:P



2 comments:

  1. nasib baik da bleh terbukak! kalo tak za ngan kak nini nak bawak rombongan bkp g tendang pintu umah kak zila! wakakakak

    ReplyDelete
  2. haa tu la.. sib baik. kalo rombongan bkp dtg rasenya bkn stakat pintu je roboh,rumah pun boleh roboh ngan gelak ktawa huhuhu...

    ReplyDelete