Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie - Premature Baby

Lilypie - Premature Baby

Thursday, August 1, 2013

persiapan aidilfitri kali ini

Assalamualaikum,

alhamdulillah harini sudah 24 ramadhan 1434 H..maknanya hanya tinggal beberapa hari saja lagi kita akan menyambut 1 syawal..harini juga adalah hari terakhir saya bekerja sebelum bercuti raya lebih kurang seminggu lebih..jom intai2 persiapan raya kami:)


baju raya
 
mcm tahun2 sebelum ni juga persiapan raya kami agak sederhana saja..cuma tahun ni bertambah sikit sebab anak dah bertambah..dua2 anak dara hehe..so byk beli pakaian untuk anak2 je lah..untuk ibu dan ayahnya xkisah tp dalam xkisah tu sempat gak tempah 2 pasang baju kurung sedondon anak beranak..kalo ikutkan en.suami dia xkisah xda baju raya pun sebabnya yg tahun lepas boleh pakai lagi..org lelaki mmg mcm tu kan:)..tapi saya bagitau raya ni setahun sekali je... apa salahnya buat baju baru:)..lagipun kita disunatkan utk berpakaian baru di hari raya kan..so baju melayu dan baju kurung saya dan anak2 dah siap ambil masa balik kg minggu lepas..alhamdulillah..baju anak2 kami beli sikit2..ada yg beli di aeon jusco, manjaku, parkson alamanda n kat jualan ofis aritu..cukuplah ada sepasang dua baju basahan anak2..sebab baju baru mmg sentiasa beli:)..kasut pulak beli utk aisyah je sbb kakinya cepat membesar..kejap je xmuat dah kakinya tu..utk adik muafah pulak mmg ada kasut tp muafah xleh jalan lagi..so mungkin pakai n mungkin x..kalo pakai pun untuk perhiasan je lah:)




 sederhana je..kuih pun beli sebekas je..buat ubat org kata:)..dalam beg tateh tu ada hadiah birthday dan kasut raya utk aisyah..harap aisyah di kg gembira dpt hadiah dari ibu ayah:)


kuih raya

tahun ni mmg saya xorder langsung kuih raya sbb hajatnya nak buat sendiri tapi sudahnya sampai sekarang xterbuat..hujung minggu mmg xsempat..weekend pertama ramadhan buat jamuan berbuka puasa kat rumah ajak abang ipar n kawan2 en.suami sebab kebetulan jatuh pada hari lahir aisyah iaitu 14 julai yg lalu..sempatlah buat kek coklat sebijik utk aisyah:)..lepas berbuka aisyah potong kek..akan update nanti ye:)..minggu kedua abang ipar pula ajak berbuka di rumahnya kat kajang..minggu ketiga kami balik kg dan minggu ni akan balik kg beraya dah..tapi saya dah berpakat dgn adik beradik nk marathon buat biskut raya masa balik kg nti..dah terbayang dah chef aisyah yg mesti sibuk nak buat itu ini nanti hehe

duit raya

sama jugak mcm tahun lepas peruntukan utk duit raya mmg ada..utk ma ayah, utk anak sendiri, anak saudara, sepupu sepapat n kanak2 yg layak dapat duit raya hihi..alhamdulillah dapat bantuan raya RM500 bolehlah tampung sikit2..kurang2 lepasla duit minyak..

balik kg

ikutkan perancangan nak balik hari ahad sebab esok (sabtu) en.suami ada sekolah ganti..tp tgk keadaanla nanti sbb en.suami tu kalo nk balik kg excited dari saya walaupun dia duk ngusik2 saya yg xsabar nk balik..beg nak balik kg pun xsiap lagi ni..bekal makanan muafah pun kena bawa balik jugak ni..aduh pening jugak kepala bab nak mengemas ni hehe..harap2 perjalanan balik kg nti dipermudahkan Allah S.W.T..jammed tu mmg xleh nak elak dah..xtahu la berapa belas jam perjalanan kali ini:)..doakan kami selamat sampai ye kwn2..



di kesempatan ini saya ingin memohon ampun dan maaf dari semua terutama kawan2 dan juga pembaca yang ada membaca blog saya yg tidak seberapa ini sekiranya ada terkasar bahasa terguris hati..maaf zahir dan batin..semoga raya kita kali ini memberi seribu makna dan kegembiraan buat kita semua..berhati2 di jalan raya dan semoga berjumpa lagi..In Shaa Allah..

No comments:

Post a Comment