Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, August 13, 2009

Suka Duka Cameron Higlands - Last Day Dah.....

Assalamualaikum W.B.T.....







it's me




elmie, man n akula....

Hmm...kejap jer mase b'lalu kat cni...da msuk hari terakhir kitaorg di bumi cameron ni...hari ni Alhamdulillah aku rase bertambah chat ckit...pagi2 lagi kitaorg da bersiap...no more extra sleep...:(

Pas check-out (mase ni bdak hotel 2 pun ngah tido, kena kejutkn dia plak suh bukak pintu..hehe), kitaorg p brekfes tmpat biasa...zainab sam...dlm hati teringat plak yg 'dia'pesan kalo nk tomato cherry pegi la tmpat dia keje...tp pk2 x pela lgpun tomato yg diberi smlam pun da ckup da...jumpe pun da jumpe....hehe...

pas brekfes sume, kitaorg p amik adik angkat c'sue (Lin) n 1st visit ari ni adalah ---->>>>>Strawberry Park Resort (ni tmpat idaman aku ni, nk stay x mampu beb..huk huk)
jalan nk ke sini boleh tahan mencabar gak la, jlnnnye sempit n selekoh agak tajam gak ler tp ok ape...adventure beb!!!!resort ni letaknya atas bukit ckit...so view dia>>>Subhanallah cantiknya...
fuhhh dgn suhunye yg redup, tenang n amat sesuai sekali 2 those yg sdg 'honeymoon'...ahakkkzzz...so, kitaorg x melepaskan peluang...sesi bergambar dimulakan...pas menghabiskn mase sdkit sbnyak kitaorg bergerak ke next destination....ladang teh (Boh Tea) dkt tnah rata ats ckit dr Bharat Tea....ni tempat baru bg aku coz b4 this aku belum prnah smpai ke sini...agak suprise gak ler coz biasenye ldg teh yg famous yg org tahu ialah dkt sg.palas n bharat tea...dlm hati aku rase ni la lokasi citer yg raja ema ngan jamal abdillah berlakon 2..kalo x silap tjuk dia 'sejati' rasenye...jln ke sane cam biasala tp x la 'se adventure' sg.palas..aku rase aku brani gak la nk drive dtg cni...

dlm perjalanan 2 aku agak tergamam...why????Subhanallah view die tersangat2 la indah...lebih indah dr sg.palas n bharat tea...dahla x ramai sgt org yg dtg cni (mgkin ade yg x tahu kewujudan ldg teh ni kot, ni aku teka jer..hehehe)...wow...romantiknye...dlm mase yg same aku sempat berangan bestnya kalo dtg berdua ke sini dgn si dia (ntah sape la si dia 2????)..sape2 la nanti....huhuhuhuhu....dgn langit yg agak2 mendung...suasana menghijau dan suhu yg nyaman...tp kalo nk tengok view yg lagi cantik kena mendaki ckit ikut trek yg disediakan..alamak aku dh la baru nk kebah dr demam...x pelah naik slow2..akhirnya aku org terakhir smpai dkt bukit 2...(ok la dr x sampai langsung...haha)....pas da smpai atas 2, kitaorg berposing2....bersantai2...n berangan2 (ni akula...biasa la hobi aku kn berangan:D)...x lame lpas 2 kitaorg pun turun kt parking n akhirnya kitaorg decide nk plang ke putrajaya...alamak dh nk blik ker...sedeynye....dlm hati aku brazam aku nk dtg lagi ke cameron ni dan nk meluangkan mase yg lebih lame di ladang teh ni sebab...beshhh gilerrr!!!!!!....huhuhu...akhirnye leps lunch kitaorg g anto Lin kt umah dia n kitaorg pun meneruskan perjalanan pulang ke putrajaya dan sampai di rumah lebih kurang kul 8 mlm..Alhamdulillah....



merenung mase dpan yg belum pasti...





bersama c'sue dpn smoke house





anggur di cameron..x yah g new zealand laa...huhu




di Strawberry Park Resort




















3 org sahabat..dulu, kini dan selama2nye..
Insya Allah




cantik kan pemandangan kat cni...kan kan!!!!





Kenangan percutian di Cameron (1-3 Ogos 2009)

Alhamdulillah percutian kali ni berjalan lancar...walaubagaimanapun aku rase trip ke cameron kali ni paling bermakna dalam hidup aku...ada byk kenangan pahit dan manis yg diabadikan di sini...boleh dikatakan sume impian aku dh tercapai di sini...kenangan masuk hospital di cameron...(byk2 hospital, di sini juga aku aku menerima rawatan..:P), pas 2 dpt bercuti skali ngan kwn2 aku -c'ina, c'sue, n paling bermakna percutian kali ni jugak disertai elmie n wife dia, nurul (elmie ni kwn aku mase degree dlu) dan yg paling bermakna dlm byk2 percutian ke cameron, ni la kali pertama aku dpt berjumpa dgn 'dia' dan yg pling manis kitaorg beramai2 melawat tmpat2 mnarik di cameron ni...meriah sungguh percutian kali ni...walaupun aku x brpa chat tp aku cukup puas hati dikelilingi kwn2 yg sporting n very understanding especially c'ina n c'sue...sesungguhnya tiada apa yg lebih menggembirakan aku selain saat2 bersama kalian semua...dan Insya Allah akan kuabadikan kenangan ni selagi diizinkan Allah S.W.T...thanks 2 all of u..(c'ina, c'sue, Lin, elmie & wife n 'dia')...semoga ceria2 selalu...da.....

best weii dok atas batu ni sambil tengok pemandangan yg sgt indah




dating bertiga...





rase nk tido jer kt cni...





dating ngan c'ina





aku lagi...apa daaa...










p/s: our next trip is.....Kundasang, Sabah (Insya Allah next year-2010)hehehe...jom cuti2 malaysia:)

No comments:

Post a Comment