Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, April 8, 2013

berakhirnya cuti 90 hari

Assalamualaikum,

rinduuuuuuuuunya nak berblogging kembali..masa tersangatla pantas berlalu..diam xdiam saya dah kembali bekerja selepas berakhirnya cuti 90 hari..actually dh almost 2 bulan saya kembali bekerja namun disebabkan hari pertama naik je keje, keje diofis memanggil2 untuk diselesaikan tambahan pula saya skrg sedang menanggung kerje seorang pegawai yg bertukar ke jabatan lain so keje berdoubel tripple la jadinya...sedar xsedar dh dkt 2 bulan huhu..niat hati hari 1st keje tu nk up la entry ni tapi kesibukan membataskan saya berbuat sedemikian..apapun skrg saya cuba meluangkan sedikit masa utk menghadap 'rumah' kesayangan saya ni..dh lama x 'mengemas' hehe..so let's start the story...

alhamdulillah skrg saya dah jadi ibu kpd dua org princess..syukur atas segala nikmatNya..kakak aisyah dahpun berusia 1y9m n adik muafah dah berusia 4months++..ada 2 org anak yg jaraknya dekat2 ni mmg diakui memenatkan..lumrahla kan:)masa cuti 3 bulan haritu mmg xfikir langsung pasal keje..masa mmg totally utk keluarga..kan best kalau selalu mcm tu:)..tapi yelah kita pun ada tanggungjawab jugak diofis, kenala pandai2 bahagikan masa..3 bulan tu jugaklah merasa jadi fulltime housewife n a mom to 2 little princess..kelam kabut jadinya bila si kakak mintak perhatian n dalam masa yg sama si adik pun nak kita jugak..kakak aisyah dah pandai merajuk dah sekarang..mcm2 yg dia buat utk tarik perhatian kita..tapi dalam merajuk2 dia saya perhatikan aisyah sangat sayangkan adiknya..tlg bagi susu kat adik, cakap2 dgn adik (bahasa babylah hehe) n selalu kalau main2 ngan adik dia akan sebut afah...afah..pastu setiap masa akan cium adik dia...kalau dia tgh sibuk main sekalipun dia xakan lupa utk cium adik muafah..kejap2 dtg cium..kejap2 dtg cium..so sweet:D

baby muafah pun dah berusia 4 bulan 2 minggu dah..mulut makin becok hehe..air liur meleleh2 nak cakap..alhamdulillah muafah seorang anak yg tidak susah utk dijaga dari awal lahir hinggalah ke hari ini..sama mcm aisyah jugak dulu..harap2nya berkekalan nanti..cuma kena pastikan dia kenyang n selesa..tapi biasalah kalau kita tinggalkan dia utk buat keje, xlama pastu dia 'panggil' la kita utk layan dia..bila kita 'bercakap' dgn dia apalagi senyum meleretla..itu je yg dia  nak sebenarnya hehe..mulut mmg riuh dah skrg ni..

berkenaan pengasuh pulak, saya dah xhantar aisyah ke rumah pengasuh..sekarang ni aisyah saya hantar ke taska di ofis saya..n adik muafah pulak saya mmg bercadang utk hantar ke taska ofis jugak tapi sementara ni utk baby xda kekosongan lagi..so sementara dapat taska tu, adik muafah dijaga oleh cik anisnya:)..lega hati saya nak pegi keje bila anis sudi jaga anak saudaranya tu..

hari pertama masuk keje, hadir perasaan yg sama waktu mula2 tinggalkan aisyah ke pengasuh masa usianya 3 bulan dulu..ermm hati seorang ibu kan..nasib baik anis mmg dah berpengalaman mengasuh baby so xde la saya risau sgt tambahan pula bila memikirkan yg muafah dijaga saudaranya sendiri maka perasaan bimbang tu agak minimum la..

ermm ok la dulu ye, Insya Allah ada masa nanti saya akan update kisah2 yg berlaku yg mana xsempat nak diabadikan dlm blog ni dulu..nk buat keje dulu..dah siap keje barulah lapang hati nak stori mori:)..


 kakak aisyah masa usia 1y4m:)


adik muafah di usia 1 month:)


gambar baru????tungguuuuuuuu:P

No comments:

Post a Comment