Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie - Premature Baby

Lilypie - Premature Baby

Wednesday, January 27, 2010

9 Nyawa

Assalamualaikum W.B.T





kali ni aku nk bercerita sal novel yg aku baru beli..hehe..sblm tu aku nk gtau yg aku ni tersangatlah suke ngan novel2 karya Ramlee Awg Murshid...dan aku memang tertunggu2 setiap novel karyanye kuar di pasaran...kali terakhir aku bc novelnya adalah 'Mikhail'...best sgt2 dan ceritanya tidak pernah menghampakan aku..serius aku ckp sepanjang aku bc novel R.A.M ni, x pena pun aku skip m/s..even 1 patah pun aku x tinggal baca tau...pendek kate berbaloi2 la aku beli novel2 dia...hihihi

apa yg menariknya tentang R.A.M niiii????ermm..bagi aku...karyanya menepati citarase pembaca dan setiap apa yg diceritakannya merangkumi semua aspek kehidupan...agama, ilmiah, cintan-cintun pun ada (tapi beliau pandai menggarapnya agar tidak nampak keterlaluan..tapi msg nye memang 'sampai') dan apa yg tidak terlintas di fikiran kite, R.A.M mampu 'menjelmakannya'...sungguh beliau dianugerahkan bakat yg jarang2 ada pada org lain..itulah anugerah Allah S.W.T kepadanya...setiap karyanya mampu mendidik jiwa manusia dan memberi keinsafan tentang kehidupan ini ...dan impian aku kalo boleh aku nk ade koleksi sume novel2 R.A.M...setakat ni aku baru ade separuh jer novel2 beliau...ermm...bestnya kalo ade org nk bg hadiah kt aku sume novel2 R.A.M tu kan...hehehe (kuat berangan la mu ni....)...pe pun aku da x sbr nk mengadap citer ni...huhuhu...enyway kt bwh ni ade sinopsis 9 nyawa..sape2 yg berminat apalagi, p lah beli..hehehe (promot lak)...k..daa


Sinopsis : SEMBILAN NYAWA


INTAN SURYANI

Berkali-kali dia koma dan kemudian sedar semula...menyebabkan mamanya percaya bahawa dia mempunyai 9 nyawa berdasarkan sebuah mimpi. Dihitung jumlah 'nyawa' yang diambil daripadanya, lalu mengundang trauma. Sungguh dia tidak percaya...ketika koma, rohnya menyaksikan jasad sendiri yang terbujur kaku.


HAKIM

Si buta lagi yatim piatu ini menyara adiknya dengan penuh tanggungjawab. Hatinya sungguh luhur. Sesiapa saja akan terusik melihat keikhlasannya. Anugerah TUHAN..mata hatinya lebih 'celik'. Dia bisa mendengar suara mereka yang berada di sempadan, antara hidup dan mati. Mereka berdua bertemu jua...di alam paranormal. Pertemuan itu merungkai sebuah kisah di sebalik cerita. Kejutan demi kejutan yang tidak disangka-sangka terungkai. Dan satu persoalan lain pula muncul-mengapa mereka tidak dipertemukan lebih awal?



1 comment:

  1. Zira pn dh baca buku yg ni gak...best², rasa syg nk hbskn....hehehe

    ReplyDelete