Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, March 24, 2010

cameron lagi....

Assalamualaikum W.B.T

alkisah tersebutla kisah di suatu hari cuti yang lalu iaitu semasa cuti Maulidur Rasul..mase tu cuti 3 hari kan?aku tak balik kg mase tu coz baru jer balik mase cuti raye cine..so cuti 3 hari yg ada tu dirasakan teramat2 lah panjang bagi aku sebab xder satu xtviti pun yg terlintas di fikiran ni..dalam hati sempat gak berangan bestnya kalo dpt pegi cameron..biarlah dah beribu kali pegi pun tp bagi aku cameron adalah tempat wajib aku pegi setiap tahun...huhuhu, tp pikir2 balik nk pegi ngan saper, nk stay kt mane, dn mcm2 lagi la termasuklah keadaan ekonomi mase tu..hahaha..faham2 sendiri la yer...x pelah lain kali jer la pegi...

lalu petang jumaat tu aku pun berangkatlah ke bangi..rumah sape lagi yg dituju kalo bukan rumah mek..hehe rindu dkt yadzaheen sebenarnya...malam tu duk sms ngan kwn aku bcg2 xtvt nk pegi cuti2 malaysia...puas gak arr duk cdg nk pegi sane nk pegi sini...mcm2 tmpat dicadangkan...bukit larutla, pd la, janda baik la..last2 sajer jer aku suggest pegi cameron..xsangka lak cdgan aku diterima... ya beda bedu yepak yepik yepuk sukenya:P dan di tgh2 mlm tu jugak aku dpt sms dari besfwen aku ena yg bagitau dia dh selamat melahirkan baby boy..eeeee hapinya tahniah ek ena...tgk2 jam mak aii dh pkul 2 pagi...dh la awl2 pg esok dh nk bertolak..lepas kata putus dh dicapai aku cuba lelapkan mate tp mate aku segar bugar lagi...pejam celik pejam celik lalu akhirnya aku terlelap jugak..tu pun seingat aku dlm kul 3 or 4 pagi kot....

6.00 pagi alarm dah bunyik aku terus bangun..bersiap2 seadanye terus p amik kwn aku then singgah jap um amik kamera ngan anis, terus memulakan perjalanan ke cameron..kali ni kitaorg naik ikut tapah..seingat aku ni kali kedua rasenye aku lalu kot tapah ni sebab sblum ni aku biasa ikut lojing or simpang pulai...dlm kul 11 lebih kitaorg dh sampai kt t.rata..

tempat pertama yg dituju adalah ladang teh (Bharat Tea) yg mane dulu aku dh prnh pegi sini ngan kwn2 ofis...byk2 ldg teh, ldg ni lah yg jadik fevret aku...lalu tercapai lah angan2 aku nk duduk atas batu kt puncak ldg teh tu...hehehe..dan kitaorg stay kat c2 agak lame gak..cian cikgu mat duk nunggu kt bwh maklumlah keadaan dia x mengizinkan utk naik ke atas puncak bukit ni...:P

pas amik gambar sume kitaorg bergerak plak ke satu lagi ladang teh, kt t.rata gak dan apa yg istimewanya kt cini pemandangannnya tersangat2 lah santek ok...dgn dikelilingi pokok teh yg menghijau, anak sungai yg mengalir perlahan dan pokok2 bunga yg bermacam2 color menambahkan lagi keindahan tempat ni...satu lagi angan2 aku tercapai kt sini..hehehe..dan kat situ jugaklah kitaorg berkelah makan tghari...hohoho citer psl lunch ni aku jadik malu sendiri...mana taknya mee goreng aritu dimasak oleh cikgu mat n the geng..jarang jumpe org laki cam ni kan?aku tukang makan jer..huhuhu..pandang2 atas tgk2 langit dh mendung so kitaorg naik la rehat2 kejap kt kedai teh kat situ..tp x minum pun..baik buat teh kt rumah jer hahaha..

next kitaorg pegi ke kedai kawan aku-Ma di taman sedia..tmpat ni mmg wajib aku pegi kalo smpai cameron..hehe..kitaorg mkn eskrem n stoberi whips..sambil2 tu duk tunggu msg dari 'dia' sebab aku ade pesan tomato..'dia' kate nk jumpe dlm kul 6 ptg..so sambil2 tu kitaorg pun pegi la jalan2 kat p.mlm di brinchang...aku just beli coklat n halwa stoberi jer sbgai buah tangan utk dibawak ke opis..lagipun geng2 opis aku dh biasa sgt dh ngan produk2 from cameron ni mane taknya tiap2 tahun aku pegi hehehe..dan aku pun dah selalu sangat dtg cini so xder la soping bagai nk rak...huhuhu..dan x lupa kalo dtg cameron mesti beli stoberi coklat..nyum3...

lam kul 6 kitaorg pergi ke mardi t.rata utk jumpe 'dia' sambil amik tomato..errmmm...kitaorg pun bersembang la psl diri masing2 n kwn2 yg lain, pastu 'dia' bagitau yg dia akan kawin bulan 6 nanti..Insya Allah kalo xder aral sy pegi ek..hmmmmmmm...

tgk2 jam dh pukul 6.30, lepas amik tomato sume kitaorg pun bertolak lah pulang dan kali ni kitaorg balik ikut simpang pulai...lepas htr kwn sume aku pun balik la ke putrajaya sebab kesian plak nk kejutkan mek tgh2 mlm buta ni..Alhamdulillah pkul 12.30 mlm aku selamat sampai di rumah...bersihkan diri..baring2...dan zzZZZZZzzzzzzzz....

sekianlah citer pjg percutian ke cameron yg sememangnya tidak dirancang pun..segala2nya berlaku secara spontan...dan oleh itu lengkaplah sudah cameron highland versi 2010..dan angan2 aku dh menjadi kenyataan aritu..syukur Ahamdulillah..lepas ni nk g mane plak ekkkk????langkawi???ermmmm.....

k lah cuci lah mate ngan gambar2 kt bwh ni ek..

tadaaaa......:P






di stoberi park resort




ni lah geng2 cameron 2010



di gerai Ma..beli jgn xbeli...




















stoberi whips..bestttt..





tiga sahabat...DoReMi










mee goreng cikgu mat..sedapppp....



jemput-jemput malas



Subhanallah..cantiknya...











ha ni lah tempat yg aku duk mimpi2 nk dtg ni..ahakzz

No comments:

Post a Comment