Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, June 26, 2012

cuti-cuti langkawi di usia aisyah 6 bulan-last day

Assalamualaikum,

bersambung kembali kisah percutian di langkawi..punya la lama nak habiskan hehe..maklumlah tuntutan kerja lebih utama:)

hari kedua kami bermula dengan breakfast di hotel..kalau ikutkan hotel limit sampai 2 org je..tapi bila tgk dkt cafe tu xda guna coupon ke apa apalagi masuk je la kami berempat hehe..ermm tapi food dia biasa2 je xmcm hotel2 lain..tp tetap syukur ada gak rezeki boleh makan aritu kan hehe..

si comel aisyah di pagi hari:)

alamak masyam la plak huhu

aisyah with ibu:)

macam biasa..teruja tgk makanan:)

sorry ye dik..adik belum boleh makan mee lagi..tunggu lepas setahun ye:)

sesudah breakfast kami mulakan perjalanan ke destinasi pertama hari tu..mula2 ingat nak g tanjung aru tapi disebabkan ada sedikit halangan so kami just pegi ke kedai Haji Ismail Group (HIG) je:)

bergambar dulu sekitar perkarangan hotel:)

with my BIL-ayah wan aisyah:)

with my brother-pokcik yah aisyah

sasaran utama bila datang langkawi:)

bagi pencinta coklat, sinila tempatnya:)

macam2 ada:)

dan ni my fav-hershey kisses perisa almond..beratus jugak melabur kat coklat ni hehe..eh xlupa daim pun my fav tp xsempat nk amik gambar:)

sebagai wanita yg sememangnya wanita tempat ni la yg paling lama spend masa termasukla saya hehe

macam2 brand ada..corell, opal dan mcm2..harga?ermm not too bad..lebih kurang kot dgn rantau panjang:)..pilih punya pilih akhirnya saya beli jugak 1 set pinggan mangkuk opal utk ma di kg..hajat hati nak gak beli utk rumah sendiri tp en.suami xbagi..katanya kat rumah dah berlambak xguna2 pun huhu..ermm biasla org laki kan tapi kan ishh mmg cantik2la..nyaris2 je nak beli tp apakan daya xdpt green light:)

pemandangan dalam kedai

aisyah dan ayah setia tunggu ibu shopping:)

penat dah ye..jom lah balik:)

selesai je 'melabur' duit kat HIG kami terus bertolak ke jeti sebab nak balik dah..hotel pun dah siap check-out masa ni so terhuyung hayang la bawak beg baju dengan 'hasil tangkapan' kat HIG tadi..nasib baikla ada 3 hero malaya yg tlg angkat:)

sampai di jeti tgk2 tiket yg ada adalah pukul 5 ptg..so apalagi kami terus menuju ke mercu tanda langkawi yg paling famous..dataran lang..x sah kan kalau dtg langkawi tp xdtg sini:)

besarnya helang tu..tapi aisyah xpandai cakap lagi..kalau x mesti pot pet mulut dia tgk helang tu:)

tengah2 panas pun tetap nak bergambar:)

aisyah with ayah:)

family memory in langkawi:)

atas feri menuju kuala kedah..nak balik dah

bergambar kenangan dgn family kawan en.suami..tapi kawannya xmo bergambar la plak hehe

sampai di jeti, kawan en.suami dtg amik dan singgah di rumah family nya kejap..pastu terus g rumah kwn en.suami dkt area situ jugak..bermalam dulu di rumah kwn en.suami dan pagi esoknya kemas2 barang dan terus bertolak ke kubang semang, p.pinang rumah kak ngah (my SIL)..rehat2 sekejap pastu terus bertolak balik kelate:)

sekian saja coretan memori percutian kami di langkawi selama 2 hari 1 malam:)

memori di langkawi:

• kereta sewa yg kami dpt sangatlah tidak memuaskan hati..maklumlah xda pengalaman lagi..bila org offer dkt jeti kuala kedah terus setuju amik keta ni..tp xpa lps ni kami akan jadikan satu pengajaran dan pengalaman:)
  • banyak tempat yg kami xsempat nak pegi...nama pun unplanned kan hehe..main redah je mana2 tempat asalkan boleh singgah:)
  • walaupun kami pegi betul2 time CNY tapi orang xda la ramai sangat..biasa je kot
  • hotel yg kami sewa so far sangat memuaskan hati sesuai dgn harga yg kami bayar (RM180 utk 2day1night+breakfast) walaupun time heavy peak season..kalau nak survey hotel dgn rate murah bolehla jenguk2 agoda.com hehe
  • overall...bagi saya langkawi biasa2 je..sebelum ni punyala beria nk dtg langkawi tp bila dah jejak sendiri saya rasa saya lagi suka cameron:)..ohh kalau dah pencinta cameron g mana2 pun cameron tetap dalam hati kan:)
  • dan yg paling best..aisyah umur 6 bulan dah sampai langkawi tapi ibu&ayahnya umur 29 tahun baru dpt jejak langkawi hehe...
  • apapun..thanks a lot to en.suami sebab sudi bawa kami ke langkawi..dengar jugak luahan hati bini yg byk songeh ni kan:)