Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie - Premature Baby

Lilypie - Premature Baby

Tuesday, October 29, 2013

aisyah: kisah malam tadi

Assalamualaikum,

kakak aisyah..dah 2 tahun 3 bulan dah dia..lama xupdate perkembangan kakak dalam blog ibu ni..makin hari makin cerdik..makin banyak akal dan banyak cakap jugak:)..sampai kadang2 xterlayan ibu ayah bila kakak duk bercerita itu ini..

sebenarnya nak citer kisah malam tadi..dalam pukul 9 malam saya rasa xsedap badan..sakit belakang, sakit perut dan mcm2 la sampai saya jadi xselesa..so saya pun masuk bilik dengan niat nak berehat sekejap sambil sapu2 minyak angin kat atas perut..bahagian atas je saya sapu bawah xsapu..dalam 5 minit lepas tu en.suami masuk tgk saya duk usap2 perut sume..terus dia tolong urut2 belakang n sapu minyak angin..xlama lepas tu aisyah pun masuk..bila tgk ayahnya duk urut saya dia pun tanya.."ibu atik?(ibu sakit)..aisyah ni pelat sikit huhu..so saya ckpla ibu sakit..xmau nakal2 ye..lepas dah urut2 sapu minyak sume en.suami pegi sambung buat keje balik..tinggallah aisyah dengan saya je..muafah duk main kat luar ngan cik anisnya..masa tu la aisyah g amik minyak angin yg terletak atas meja..naik atas katil suh saya buka penutupnya sebab ketat..pastu dia tuang minyak letak atas tangannya dan sapu belakang saya..sambil tepuk2 (sebijik mcm ayah dia buat huhu)..sambil2 tu duk tenung muka saya n cakap "yan ibu atik (sian ibu sakit)"..pastu dia amikkan comforter n selimutkan saya n tepuk2 lagi..mcm yg saya buat kalo nk tidurkan dia..pastu dia pun turun katil n keluar bilik dan tutup pintu..konon nk suh saya rehatla tu huhu..

xlama lepas tu aisyah masuk bilik semula..naik atas katil..betul2kan selimut saya n tepuk2 lagi..nak pastikan saya dah ok ke belum hehe..caring betul kakak ni:)..tersentuh hati saya bila dia buat mcm tu..tiba2 duk terbayang agaknya nanti saya dah tua n sakit2 dia buat mcm ni tak kat ibu dia:(..harap2 mcm tu la..amin

Ya Allah..semoga kakak aisyah membesar dengan jiwa iman terhadapMu..berikanlah kami kesabaran dalam mendidik amanah2Mu ini..semoga aisyah menjadi kakak terbaik dan menjadi contoh untuk adik2nya nanti..amin

sayang anak2 ibu ayah..mmuaahhh.. 




amanah untuk ayah dan ibu..sayang kakak dan adik

No comments:

Post a Comment