Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, December 3, 2009

kelate-->cameron highland-->putrajaya

Assalamulaikum W.B.T

setelah beberapa hari bercuti sempena aidiladha...tibe la mase berangkat pulang ke putrajaya...sedih dan sayu jer hati aku ni...rase tak nak balik ptrajya rasenye..tp apakan daya ada tanggungjawab yang menanti aku di sana..Insya Allah aku dah pasangkan niat untuk balik lagi memandangkan bulan dec ni byk cuti jatuh hari jumaat..

pada mulanya aku akan berseorangan drive pulang ke putrajaya tp last2 minit kwn baik aku-lina ckp dia boleh temankan aku...hehe lega rasenya x lah aku boring sgt drive sensorang nanti....taaaapiiiiiii mlm senin 2 kwn aku ms konvoi balik ari 2 coll bgtau kete dia rosak n terpaksa tinggal kat kg dulu...mase ni aku da jd serba salah..dua2 kwn aku...kalo ikutkan hati aku...aku x kisah sape2 pun nk pegi..selagi buleh muat kete n x menyalahi undang2 JPJ aku nk bw sume kwn2 aku...tp lina ckp dia x berapa selesa dok ramai2 kt blakang sebab dia mudah pening kalo duduk bersumbat2...lalu akhirnya tinggallah aku bertiga (aku, kwn aku n adik dia) yg akan bertolak sekali...x pe lina nanti aku balik lain kali aku bawak mu datang cni ekk...kite g berderak bukit tinggi ek...hehehe

pagi selasa (1/12/2009) lebih kurang pkul 9 lebih, selepas bersalam-salaman semua (mase ni sedihnya tengok wajah2 kesayanganku sumenya nmpak sedih jer nk lepaskan aku pegi...aku cuba tahan perasaan mase ni agar tak menitiskan air mate..)..apa pun perjalanan perlu diteruskan...sebelum 2 aku p amik kwn aku dulu kt rumah dia..lepas siap2 sume kami meneruskan perjalanan...

sampai2 saje berhampiran simpang kuala koh(nk smpai g.musang dah)..aku saje bergurau dengan kawan aku bila nk g cameron...sebab sebelum ni mmg pernah rancang nk g sane tp x tau bila...tak ku sangka2 dia nk pergi betul...terkejut gak aku sebab aku gurau je...tengok2 jam cam sempat jer nk naik cameron kejap..lalu aku coll ma minta izin dan ma dengan sportingnya bagi green light...time kasih byk2 ma..luv u so much:D....hohoho cameron lagi la aku nampaknya buat kesekian kalinya...

smpai jer dkt g.musang..belok kanan menuju ke cameron higland..dah melencong sgt2 dah sepatutnya straight jer ke k.lipis...huhuhuhu sekali sekala tukar haluan....perjalanan dari g.musang ke cameron melalui lojing mengambil mase lebih kurang 2 jam...sib baik kawan aku yg drive boleh la aku menikmati pemandangan sepanjang jalan n snap gambar yg sememangnya hobi aku ni...hehe..sepanjang perjalanan 2 kabus memang tebal sampai x nampak pemandangan kiri kanan ditambah pulak dengan hujan sekali sekala...so..kenala drive dengan hati2 ckit...

lebih kurang pkul 2.30 ptg kami sampai di cameron...p isi perut dulu kt tanah rata (cian adik kawan aku- akim da lapar sgt2..hehehe)..siap makan kami pegi kedai kawan aku-fatma di taman sedia..makan eskrem..(bestnya..mase g dulu aku x leh mkn sebab demam..kali ni aku makan puas2..huhu)..pas 2 g mardi beli sayur2 ckit..amik stoberi...mase ni kami memang bertuah sebab diberi kebenaran petik sendiri stoberi...hehehe..thanks ek Ma...

pas siap sume..kami bergerak ke kedai ma utk solat...tengok2 jam da hampir kul 5..nampaknya x sempat la nk bw kwn aku pergi lain2 tempat lagi...x pelah...lepas 2 kami meneruskan perjalanan pulang ke putrajaya ikut simpang pulai sebab nk ikut tapah agak bahaya tambahan plak ari hujan dan dh nk mlm...hujan sepanjang perjalanan memang agak lebat jugak...sejuk x yah ckp arr...kemudian berenti solat kt R&R Tapah dan lepas 2 sambung perjalanan...hampir pkul 10 mlm baru sampai kajang..g antar adik kawan aku rumah kakak dia dulu di kajang pas baru g antar kawan aku kat bangi..lepas 2 barula aku balik rumah sendiri..huhuhu..dalam kul 11 mlm sampai2 jer rumah..terus bersihkan diri dan....zzzZZZZZZzzzzzzzz......

hmm satu perjalanan yg agak agak panjang jugak...tp x pe jauh perjalanan byk pengalaman...hehehe..bila lagi nk wat keje mcm ni kan????apa pun aku bersyukur sgt2 sebab perjalanan kami dipermudahkan Allah S.W.T dan sampai ke rumah dengan selamat...Alhamdulillah...

anyway enjoy some picture...daaaa.....




jalan antara machang & k.krai...part yg paling aku suka





jalan lojing-cameron





kabus sepanjang perjalanan





ermmm...sedapnye...













No comments:

Post a Comment