Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, December 1, 2009

15 jam?????putrajaya--------->kelate....1 perjalanan yg amat panjang!!!!!!

Assalamualaikum W.B.T...

kembali lagi aku mencoret citer slpas pulang bercuti sempena aidiladha yang lalu...buat kedua kalinya aku balik kg drive sendiri..hehehe..tp kali ni lain ckit...aku bertolak pulang da agak lewat n sehari sebelum raya..aku konvoi 2 buah kete yg mana aku ditemani adikku-anis dan 1 lagi kete kawan aku...pagi khamis (26/11/2009) aku still masuk opis lagi settlekan mane2 keje yg patut..kebetulan aku kena prepare surat urgent nk anto ke jab.insolvensi...alhamdulillah segala2nya berjaya dibereskan sebelum aku balik..sambil2 wat keje aku tunggu 'isyarat' dari kawan aku sebab da janji ngan dia nk bertolak pulang same2..dlm kul 10 cam 2 dia call kate da boleh balik...then aku inform bos aku.... isi borang cuti dan terus balik rumah bersiap...amik anis n terus pegi bangi..sampai2 sane tunggu kawan aku panaskan enjin jap n dlm kul 11.30 kitaorg pun bertolak la pulang...

smpai2 tol gombak..mak aiiii jem yg teramat2 teruk..dlm hati aku da agak mesti lambat la kitaorg smpai rumah... dari tol gombak sampai ke bentong...bentong ke raub...sume sesak...kawan aku plak da ke depan x tahu dah dia smpai mana dah...dah terpisah dah dalam jem tadi...huhuhu...pas 2 dari raub ke k.lipis mmg kete bergerak sgt perlahan...dok main gear 1, 2 jer...lenguh kaki2...mase ni la terpikir kelebihan kete auto..tp apa pun aku tetap suka kete manual ni...hihihihi...jalan punye jalan akhirnya sampai kat hentian benta..kawan aku tunggu kat c2..pas berehat seketika perjalanan diteruskan...niat di hati nk berhenti solat di g.musang tapi jalan punya jalan rupa2 nya jem lagi teruk..nampak gaya mmg x sempat dah nk solat d g.musang..akhirnya dalam bergerak perlahan2 2 kitaorg berhenti solat di masjid dkt area k.lipis..mase 2 dah pkul 6 lebih...lepas solat sume perjalanan diteruskan dengan trafik yg sgt perlahan hinggalah smpai d g.musang..smpai sane aku dan kwn aku berpisah sebab aku singgah amik kakak aku kt opis dia dulu..lepas sembahyang jamak maghrib dan isya'...aku, anis n ida teruskan perjalanan pulang ke rumah....ingatkan jalan da clear rupa2nya lagi teruk...jalan jem di kuala krai..fuhhhh merayap lagi la kitaorg meredah kegelapan malam..dah la jalan byk berlubang....

akhirnya lepas sahaja k.krai..jalan da ok ckit...blehla pecut laju ckit...akhirnya dalam pkul 2.30 pagi kitaorg selamat sampai di rumah...Alhamdulillah..penat x yah ckp arrr...kaki rase kejung sgt2....yelah aku x pernah lagi melalui kesesakan yang sebegini teruk...15 jam perjalanan dari putrajaya ke rumah....tp apa pun aku besyukur sebab sampai dengan selamat..apa pun ini pengalaman yg sgt berharga bagiku.... tp satu jer pesanan aku...jadilah pemandu yang berhemah dan bersopan...jgn pentingkan diri sendiri sebab tindakan anda boleh membahayakan pengguna jalan raya yg lain...!!!!!...daaaa...





cam ni la jem dari k.l sampai ke k.krai





No comments:

Post a Comment