Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 8, 2010

161183

Salam ukhwah,

16.11.2010 genaplah usiaku 27 tahun menghirup nafas dibumi Allah yang penuh dengan warna warni kehidupan ini..dan sempena hari lahirku ini, ingin aku mendedikasi doaku agar aku lebih matang dalam meniti sisa2 hidupku ini..walaupun telah agak lama hari itu berlalu namun aku tetap ingin meninggalkan jejak hari lahirku pada tempat curahan isi hati aku selama ini..

Bismillahirrahmanirrahim

Ya Allah,
terima ksaih diatas usia yang telah Engkau berikan
terima kasih juga untuk setiap rezeki yang Engkau kurniakan
terima kasih juga untuk setiap cubaan yang Engkau turunkan
terima kasih untuk bakat dan ilham yang Engkau anugerahkan
sesungguhnya terlalu banyak yang telah Engkau berikan kepadaku
tetapi terlalu sedikit pengabdianku terhadap -Mu

Ya Allah,
Engkau tetap menerima walau terkadang aku alpa, aku lupa
aku silap dan khilaf menafsir makna setiap kurniaan dan dugaan
namun begitu besarnya kasih-Mu
Engkau tetap melindungiku walaupun terkadang aku kalut merungut
ketika saat-saat lemahku datang
aku tak pernah menafikan hak-Mu sebagai Khaliq walaupun terkadang
terbuai dengan kesedihan yang amat perit

Ya Allah,
ampunkan aku apabila aku merintih nasibku di hadapan-Mu
kepada siapa lagi harus aku mengadu?
aku tidak pernah menyesal kewujudanku ini Ya Allah
namu aku hanya hamba-Mu yang dhaif dan lemah
adakalanya aku kurang kesabaran
ada masanya aku goyah keimanan
ada masanya aku terikut bisikan syaitan
namun dengan limpah kasih sayang-Mu
Engkau menarikku kembali jauh dari kesesatan

Ya Allah,
panjangkanlah usiaku
agar lebih lama dapat ku mentaati-Mu
jadikanlah kehidupan ini sebagai ladang
moga di akhirat kelak ku dapat mengutip hasilnya

Ya Allah,
tambahkanlah amalanku disaat bertambah usiaku
jadikanlah cahaya-Mu yang bersinar menyinari
rehatku adalah rantaian zikir
rantai yang kukalungkan pada leherku
sebagai tanda cintaku pada-Mu

Ya Allah,
Engkau tidak mensia-siakan segala usahaku
mencari haruman syurga ciptaanMu
tempat rehat dan nikmat abadi

Ya Allah,
sesungguhnya kematian itu benar
alam kubur itu benar
Hari Pembalasan itu juga benar
hari ini, semakin hampir aku kepada Alam Kematian
semakin dekat aku dengan Alam Kubur
semakin takut aku terhadap Hari Pembalasan
izinkan aku dalam usia yang semakin sedikit ini
aku mengaut sebanyaknya himpunan pahala
untuk ku jadikan bekalan kehidupan yang tiada penghujungnya nanti
aku ingin menjadi anak, isteri, ibu dan mu'alim yang solehah

amin, amin ya rabbal alamin


No comments:

Post a Comment