Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, December 7, 2010

ceritera hari minggu

Assalamualaikum semua,

p/s:1st at all aku nk pesan yg entry kali ni mmg xda gambar huhu, bkn apa xdan nk snap gambar dek ketiadaan mood n xsmpat:P

sabtu (4/12/2010)

alkisahnya dihari minggu yg lepas, en. suami telah menjemput kwn2nya dtg lunch kat umah, maka diawal2 pagi lagi kami telah bergerak ke pasar di presint 8, huhu dah lama aku xdtg pasar ni, masa bujang2 dlu slalu gak dtg sini beli stok2 lauk n brg dapur:)..

kat pasar kitaorg just beli ayam, ikan n sayur mayur jer..pastu ada lagi brg yg nk dibeli tapi kesemuanya ada kat mydin, so bergeraklah pulak kitaorg ke sana..tg2 jam dh dkt kul 11 pg terus balik rumah tapi en suami jer yg naik ke rumah, aku lak terus pecut g amik my sis-anis kat umah mek (bangi), import bibik jap huhu...sampai2 rumah sib bek en. suami dah siap siang2 ayam ikan n yg pling suka bila dia dh siap gorengkan kentang n rebus ayam utk aku buat begedil nti hehe..lap u lah cayang!!!

maka bermulalah xktviti masak2 kitaorg aritu n menunya is:-

***masak lemak tempoyak ikan patin***
***sambal bilis***
***ikan patin n ayam goreng***
***begedil ayam***
***ulam2+budu***

n sebagai pencuci mulutnya, aku buat bubur kacang hijau utk diaorg sume, dalam kul 2 kwn2nya merangkap kwn2 aku jugak pun tibala, apalagi masing2 dh lapar terus makan, makan n makan..hehehe, pas lunch sume, kitaorg hidangkan rojak pauh (mangga) n bubur..last2 dek penat sgt aku pun tertido lah..tinggallah en.suami sorang je layan kwn2 dia kat luar tu..hampir kul 5 barulah diaorg sume balik...so itu lah serba sedikit xtviti kami di hari sabtu:P

ahad (5/12/2010)

ahad lak mulanya xda program g nk memana pun, tp en.suami ada ajak g MAHA tp cam malas lak nk g tempat2 sesak2 cam tu, last2 decide stay je kat umah..dlm kul 9 lebih kurang cousin aku-pian text ajak g pd nk picnic..huhu dlm ati terasa terus nk g memandangkan dh lama aku memasang niat nk p pd ni, g pun dh lama x g jalan2 kat pantai ni, lalu bersiap2 lah kitaorg menuju ke pd..ya beda bedu:P

sampai2 pd ingatkan nk mandi tp malas lak nk salin baju, dahla orgnya tersangat2lah ramai, akhirnya kitaorg duk lepak je sambil makan2...dalam kul 2 lebih camtu kitaorg gerak pulang ke rumah, sampai2 je lepas solat terus zzzzzZZZZZ...

sekian, cerita di hari minggu..tadaaaa:P

No comments:

Post a Comment