Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, April 27, 2012

bila gaji bulan 4 sudah masuk

Assalamualaikum,

eh lama xupdate story dah lain dah setting blog ni..cam pelik plak rasa..xpe la belasah je la hehe..

alhamdulillah, 25 hb 4 baru2 ni sape2 yg keje gomen pasti tersenyum melihat jumlah yang tertera dkt payslip masing2 kan..alhamdulillah rezeki..so apa perancangan anda sume?nak sopim2 ke, nak cuti2 ke, nak saving2 ke..masing2 pasti ada perancangan sendiri kan?tp apapun pastikan kita menggunakannya secara berhemah..(wah cam pakar kewangan la plak;P)

mcm saya..walaupun jumlah yang diterima tidakla byk mana berbanding org lain, tapi sangat2 bersyukur sbb 'kehadirannya' sangatlah tepat pada masanya..bln ni dpt tunggakan gaji bulan ni jugaklah myvi saya tu mintak tuannya 'memanjakannya' jugak..adoii..myvi saya tu nak kena servis (tukar minyak, tukar tayar, servis aircond dll)..so separuh duit dah habis ke situ (sabar je la)..dan dalam masa yang sama jugak kete en.suami pun kena tukar timing belt..maunya beratus2 tu..haa kan dah kata kehadirannya sangat tepat (sekali lagi senyum je la)..so balance yg tinggal xda la byk mana..tp apapun saya akan pastikan dpt melabur sikit duit utk beli barang keperluan aisyah (dah aim dah nk beli apa ni hehe)..tunggu ye dik:D

utk ibu plak..xda apa sangat sbb bila dah ada anak ni..keperluan anak yg lebih utama..tp sesekali nakla jugak bagi hadiah utk diri sdri kan wlaupun xla mahal mana..sekadar terapi diri apa salahnya kan..utk en.suami plak biar dia beli sendiri je la hahahahahaha....eh saya xla sekejam tu..ada jugak yg saya nak belikan utk dia..just wait n see<3...(walaupun si suami jarang belikan apa2 utk si isteri tp si isteri tetap jugak ingatkan suami kan kan kan...)

utk keluarga..pasti ada..walaupun xbanyak tp setiap bulan saya akan pastikan xpernah missed bagi kat keluarga di kampung..walaupun dah ada tanggungan sendiri tapi Insya Allah saya xkan jadikan itu alasan utk tidak menghulurkan duit setiap bulan walaupun mereka tidak pernah meminta..dan tak lupa jugak utk simpanan..walaupun xbanyak tp sekurang2nya ada jugak sbgai backup incase ada emergency atau hal2 penting yg lain..

so kawan2, anda sume mcmana?hehe..

p/s: isnin depan saya cuti sbb en.suami cuti sbb sekolahnya ada program hari ahad tu, so dapatlah cuti ganti isnin tu..so memikirkan xkanla nk suami sorang2 cuti, maka isteri ni pun amiklah cuti jugak nak temankan si suami..dapatla cuti 4 hari:)

No comments:

Post a Comment