Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie - Premature Baby

Lilypie - Premature Baby

Friday, April 6, 2012

cerita makan2:)

Assalamualaikum,

25 Mac 2012 (ahad) baru2 ni kami ada buat majlis makan2 di rumah..sebenarnya hajat nak buat makan2 ni dah lama since tahun lepas lagi tp asyik tertangguh disebabkan susah nk cari masa yg sesuai..kebetulan plak family saya pun dtg so kami pun decidela utk buat time ni..mula2 tu ramai yg tanya majlis ni sempena apa..ada yg tanya sempena besday aisyah ke hehe..ohh aisyah belum sampai setahun lagi mana boleh celebrate besday huhu..untuk pengetahuan semua, majlis ni dibuat mmg dengan niat untuk menjamu rakan2 dan saudara mara je, xda sempena apa pun..dan ianya juga adalah sebagai tanda kesyukuran di atas rezeki yang telah dikurniakan Allahkepada kami sekeluarga..so kami nak berkongsi rezeki tu dengan kawan2 semua..ok lah saya xnak cerita panjang, jomla layan gambar:)

 ma n adik saya..org kuat majlis:)

 eh budak baju biru tu pun nak bergambar jugak ke hehe...

 ida n anis:)

 persiapan di pagi majlis:)


 ni lah kembar saya..xsama kan?tapi ramai gak yg tertukar masa majlis ni..ada yg kata "eh tadi dah salam nape sampai 2x plak nk salam hehe"


 menu of the day:)

menu utama..laksam (kiri) dan laksa (kanan)


 ni la laksam sebelum dipotong..homemade ni:)..abaikan bentuk yg xseragam tu sebab tudung periuk yg digunakan adalah xrata:)


 kuah laksa penang:)


 kuah laksa lemak:)

ulam2 untuk laksa penang dan laksam:)

 ni stail laksa kelantan..ada belacan, garam dan sambal lada:)

 desert of the day: kek batik sponsored by ida:)..sampai ulang buat kali kedua ptg tu:)

 agar2 pandan santan..skjap je dah licin:)

menu yg jadi rebutan..rojak buah..kuah rojak made by en.suami:)..(nk order blehla contact2 ek):D

 xlupa..keropok wajib ada:)

 dan air sirap+oren:)

 dan highchair aisyah jadi mangsa untuk letak plastik sampah huhu

 antara tetamu terawal..mek (my cousin)&family..besar dah iyadzaheen n iman zaheera:)

 my officemate kak sue&anak2:)

 kawan2 en.suami n adik ipar saya..wan (tengah):)

 dalam pukul 3 rumah dah penuh sampai ada tetamu yg datang xleh masuk..kena bersesak2 sebab padat sangat..minta maaf ye kawan2 rumah kecik:)

 ni kawan2 sekolah en.suami:)

 sempit jadinya rumah:)

 sambil makan sambil borak2:)

 antara officemate yg datang..kak gee, kak aziah&ezi:)

 dan bila majlis dah berakhir baru sempat tuan rumah nak bergambar ngan tok ma:)

alhamdulillah..majlis berlangsung dengan sangat meriah..terima kasih kepada kawan2 yg sudi datang especially sheila (akak minta maaf ye xsempat nk layan) dan kawan2 semua..minta maaf banyak2 sebab xsempat nk layan tetamu2 yg dtg sbb tengah kalut kat dapur nak kukus laksam..laksam paling byk permintaan sampai ada yg tunggu laksam masak..sapa tu???hehe...apapun terima kasih sekali lagi kerana sudi hadir memeriahkan majlis..Insya Allah kalau ada rezeki kita jumpa lagi:)

2 comments:

  1. x dapat pg hari tu, ingatkan nak pegi..
    pagi2 buta asben ajak g klang smpai ke ptg..

    ReplyDelete
  2. xpe kak.paham klu buat mkn² cmtu mmg xsmpt nk layan sume kn.hehe

    yg penting,rojak buah tu mmg mabelesss :)

    ReplyDelete