Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie - Premature Baby

Lilypie - Premature Baby

Thursday, April 5, 2012

walker: perlu atau tidak?

Assalamualaikum,

saya dalam dilema skrg..samada nak beli atau tidak walker untuk aisyah..sebabnya kalau boleh saya xmahu ajar anak saya pakai walker..dulu masa zaman bujang selalu berangan kalau saya dah kawin n ada anak, saya xmahu ajar anak saya tidur dalam buai, pakai puting (pacifier) dan xnak letak dalam walker..dan alhamdulillah bila saya dah kawin dan dikurniakan cahaya mata yg pertama ni, aisyah mmg saya ajar tidur bawah (xpernah naik buai) dan xpakai puting(walaupun ramai yg suggest suruh bagi puting) tapi sy cuba bersabar pertahankan cara saya..tapi xtahulah plak kalau ada rezeki anak2 akan dtg sbb lain anak lain ragamnya kan:)

tapi bab walker ni membuatkan saya berfikir banyak kali..mulanya mmg saya xnak ajar aisyah duduk dlm walker tp dgn telatah aisyah yg semakin cerdik dan banyak akalnya skrg membuatkan saya rasa saya terpaksa jugak belikan walker untuk bidadari kami ni..bayangkan sekarang ni dah seluruh pelusuk rumah dia jelajahi termasukla ke bilik air, ke dapur, ke celah2 kerusi, bawah meja dan sekarang aisyah dah pandai nak memanjat, mmg xterkejarla saya sorang huhu..mcmana nak memasak, nak buat itu nak buat ini..pantang saya masuk dapur je mulala aisyah  menjelajah ruang rumah, bukan apa yg saya takutkan dia dah makin rajin 'mengutip' skrg..pantang jumpa sesuatu mesti masuk mulut..paling takut disumbatnya rambut ke sampah ke  xke masalah tu..pastu mmg xlaratla setiap masa nak pegi alihkan dia dari satu tempat ke satu tempat hehe..aisyah ni mmg xreti duduk diam dahtu mcmanala saya nak buat keje..kalau ayah ada okla boleh tengok2kan..ni ayahnya balik pun dah pukul 7.30mlm..so balik dari ofis setiap hari mmg 'berperang' la dgn aisyah ni huhu..

setelah berbincang dgn en.suami akhirnya saya terpaksa mengalah..nampak gayanya saya kena jugak beli walker ni dgn harapan aisyah akan lebih 'behave' dan paling penting saya boleh buat keje dgn aman:)..tp apapun kita kena sentiasa memantau aktiviti anak2 kan..berjaya atau tidak aisyah behave dlm walker ni kita tunggu dan lihat je nanti:)

 ermm mmg gegirl sgt pink ni:)

 hijau?chomell

teringin nak beli yg mcm ni tp aisyah belum pandai berdiri kuat lg..ntila bila dah kuat berdiri nti baru belikan yg mcmni..


2 comments:

  1. salam ila, tini dulu masa fahmi beli gak tp lama2 macam jadi bahaya plak sbb bila dia nak mencapai barang tu,menda tu boleh terjungkit2..kena slalu tengok.tp lps tu tini da stop guna.masa tasnim mmg takpakai langsung..kena slalu pantau lah.

    ReplyDelete
  2. Ws wbt,

    Yeke..org pun mula tu mmg xnk bli tp pk susah nk wat keje sorang2 sbb mad maghrib bru blik..tp mmg kena slalu pantaula sbb aisyah pun mmg xreti duk diam..tgh melasak skrg huhu

    ReplyDelete