Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie - Premature Baby

Lilypie - Premature Baby

Tuesday, July 26, 2011

ummie ke ibu?

Salam sayang buat semua,

Alhamdulillah hari ni hari ke-12 aisyah lahir ke dunia...skrg tgh belajar menyesuaikan diri dengan rutin baru:)..sambil2 tu ada masa terluang amik kesempatan jap utk ngadap tenet ni huhu...

ok lah back to the topic...apa panggilan yg kita nak untuk anak2 panggil kita as a their parents?mcm2 kan...ada yg nk panggil mama, mami, ummie, ibu, ayah,abah, abi, papa, daddy etc..ikut pandangan masing2..

bagi saya, sebelum kawin lagi saya dah berangan2 andai kata satu masa nanti saya ditakdirkan berkahwin dan dikurniakan zuriat sendiri, saya nak anak2 panggil saya dengan gelaran IBU...dan untuk en.suami plak saya nak anak2 panggil AYAH...dan itulah gelaran aisyah nanti untuk saya dan en.suami..AYAH dan IBU...

tapi ramai kwn2 dan adik beradik tanya kenapa bukan ummie?sebab en.suami panggil saya dengan gelaran ummie..so depa pikir ummie tu gelaran anak2 utk sayala..ok bagi meleraikan kekusutan pertanyaan ni, meh saya jelaskan...

sebenarnya ummie tu adalah nama manja panggilan en.suami utk saya sahaja,bukan utk anak2...so utk anak2 kami dah bersetuju utk membahasakan diri masing2 sebagai AYAH dan IBU...clear kan???hehe.. 

k lah..nak kacau aisyah kejap..sampai jumpa lagi..tadaa..


note:


rindunya kat kwn2 especially kwn2 opis:(

No comments:

Post a Comment