Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, February 14, 2012

impian terlaksana...alhamdulillah

Assalamualaikum,

alhamdulillah..my wishlist sebelum bersalin dulu telah tertunai..ada yg tertunai sebelum aisyah lahir dan ada jugak yang sekarang baru dapat.. tapi apapun saya bersyukur sangat2..cepat atau lambat itu semua rezeki..nk tengok apa yg tertunai?jom...

1)  Smartphone/Iphone 

alhamdulillah..semasa aisyah genap berusia 6 bulan pada 14 januari yg lalu, en.suami mengajak untuk ke mines, sri kembangan..katanya nak beli telefon..walaupun sebelum ni saya banyak kali cakap xpayah beli sebab saya nk kumpul duit sendiri untuk beli tapi setelah beberapa kali en.suami cakap nk belikan akhirnya saya mengalah jugak..dan inilah hadiah dari en.suami..bila saya tanya hadiah untuk apa, dia cakap sempena kelahiran anak pertama;)..ohh kalo mcm tu nk beranak tiap2 tahun la mcm ni, boleh???:D

model idaman kalbu..alhamdulillah:)

dan diatas pembelian itu juga, kami dapat free voucher untuk pakej rawatan dan penjagaan diri dari hujung rambut sampai hujung kaki..dan voucher ni valid sehingga bulan jun nanti..ermm mcm menarik je hehe..free pulak tu..bie, jom g nak?

 voucher memanjakan diri:)

apapun terima kasih yang tidak terhingga buat en.suami sebab bermurah hati membeli hadiah untuk isterinya yg cengeng ni huhu..kalo tunggu saya nk kumpul duit sendiri belum tentu tahun depan pun boleh beli, maklumlah harganya boleh bayar kereta myvi saya selama 4 bulan huhu..alhamdulillah:)

2)  naik cruise tasik putrajaya

seminggu sebelum bersalin (35 weeks of pregnancy)..en.suami telah mengajak saya untuk naik cruise putrajaya..alhamdulillah apalagi kan mcm org mengantuk disorongkan bantal la hehe..masa tu sedang berlangsung floria putrajaya 2011..so dapatlah tgk kemeriahan floria dari tasik putrajaya:)..alhamdulillah termakbul sudah impianku yang satu ni..tq bie..lebiu:)

 muka happy mcm budak2 bila dapat naik cruise:)

 future ibu&ayah:)

 my tummy at 35 weeks:)

berlatarkan sunset:)


3)  air selusuh yang dibuat sendiri oleh en.suami
 
haa..yg ni xtercapai huhu..sebabnya ikutkan masa nak masuk 36 weeks tu baru nk suruh en.suami buatkan air selusuh tu..tapi alih2 sehari sebelum nk masuk 36 weeks tu dah selamat bersalinkan aisyah..maka yg tu pun xtertunaila:)..tapi saya xralat pun sebabnya saya bersalin secara c-zer..so manala boleh minum air selusuh sume kan?hehe...
 
4) honeymoon langkawi
 
oooppps yg ni xtermasuk dalam wishlist sebelum bersalin..tapi wishlist saya sebelum berakhirnya 2011l alhamdulillah, sebelum CNY aritu saya ada bisik2 kat en.suami ajak g bercuti..ikutla kemana pun..tp dlm hati mcm nak g pulau perhentian sbb kebetulan CNY tu kami cuti seminggu dan nak balik kg..tp saya xbagitau pun en.suami plan saya tu sbb last2 en.suami tanya xnak g langkawi ke..haa saya apalagi terusla setuju..dang dang tu gak search hotel sume..masa tu a week before CNY...sampai ke tgh mlm saya duk meng'search' hotel..kebanyakannya full..akhirnya ada gak rezeki kami..dapat book hotel bella vista kat pekan kuah..apartment 1 bilik dgn harga RM180/nite harga promo, kalo harga biasa RM300++..so bercutilah kami ke pulau langkawi CNY aritu..entry penuh nanti ye..xsempat lagi nk story huhu..
 
 langkawi..akhirnya sampai juga diusia aisyah 6 bulan:)

  di pantai cenang:)
 
 
alhamdulillah..most of my wishlist sudah terlaksana..syukur sangat2 diatas rezeki yang dikurniakan Yang Maha Esa..syukur alhamdulillah..semoga Allah terus melimpahkan rezekiNya kepada kita semua..amin
 

p/s: disebalik pemberian smartphone tu..ada satu dialog antara saya dgn en.suami yg sampai sekarang pun en.suami duk ulang2..malu sebab sbnarnya tersasul je perkataan tu tp itula yg disebut2 selalui..alahai suamiku..dahla sebutnya ummie malu ni haha..

No comments:

Post a Comment