Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, June 13, 2011

my wishlist sebelum bersalin

Salam,

hari demi hari rasa makin dekat pulak masa yang dinanti2..takut, berdebar2, hepy sume bercampur aduk..alhamdulillah minggu ni dah masuk 31 minggu usia cik baby dalam tummy ni..perut dah makin membesar (ni dari mata sayala w/pun ramai yg mengatakan perut saya kecik je xmcm pregnant 7 bln, biarlah apa org nk kata mulut masing2 kan yg penting sy ngan en.suami je yg tahu perubahan demi perubahannya..ye dok??)..semoga Allah permudahkan perjalanan saya  sepanjang mengandungkan anak pertama ni..Insya Allah

kalo diikutkan betul2 edd yang diberi tu, tinggal lebih kurang 9 minggu lagi cik baby ni akan melihat dunia..dan dalam tempoh tu ada 3 perkara impian saya yang arap2nya dapatla ditunaikan hehe (kalau ada rezekila)..jom kita tengok...

1)  Smartphone/Iphone

- demand ke saya?huhu..actually byk sebab saya nak tukar ke tel yg baru..alasan yg paling kukuh sebab tel sedia ada yg dipakai skrg ni selalu buat hal..nak kata bateri kong dah pegi check kat kedai, xda masalah dengan bateri, aritu dah buat hal sampai kena format balik software dlm tu, hilang segala2 data yg penting..pastu skrg pun masih lagi meragam, kejap2 masa bateri penuh pun dia boleh off sendiri n bila on balik, makan masa sampai 1/2 jam baru boleh guna balik tu pun kalo bernasib baik 1/2 jam dah ok, kalo x lepas dah on tu boleh dia off balik..cuba bayangkan disaat emergency xke haru dibuatnya..pastu gambar2 or lagu2 mmg xleh nak ditansfer melalui pc dah sebab kabelnya dah hilang masa kes kecurian kat rumah saya tahun lepas..so mmg dah jadi satu masalah dapat amik gambar je tp xleh nk transfer huhu..sebab tu la entry2 kat blog ni byk yg tertangguh huhu..

-  saya jenis yang xsuka beli/tukar barang byk2 kali..prinsip saya bila beli sesuatu barang tu biarlah puas hati dengan kualitinya dan tempoh penggunaannya..saya xsuka beli barang2 just utk buat koleksi semata2..bagi saya biar sekali beli je tapi tahan lama..bila betul2 dah rosak baru beli yg lain..so utk kes tel ni macam tu la huhu..

2)  naik cruise tasik putrajaya

- yg ni malu nak admit..nama je duk kat putrajaya tapi sekali pun xpernah naik cruise ni..dolu2 sebelum kahwin pernah gak cadang nak naik ngan en.suami tapi sampai la ni xnaik2 lagi..hajatnya dapatlah jugak naik sebelum bersalin ni..naik cruise ngan baby dalam perut jalan2 tengok keindahan putrajaya:)

3)  air selusuh yang dibuat sendiri oleh en.suami

- ramai org kata air selusuh ni boleh mitak dari mak2 bidan atau org2 yang berpengalaman dalam hal2 ni..tapi bagi saya, saya nak sangat2 air selusuh tu en.suami sendiri yg buat..nk berkat dari doa dan usaha en.suami sendiri..arap2la dapat ditunaikan..tapi hasrat ni saya xbagitau lagi dekat en.suami:)


so, itu sajalah wishlist saya, xbanyak kan?tapi quite costly lah jugak especially yang no. 1 tu hehehe..apa pun yang paling saya harapkan dapat ditunaikan ialah wishlist no.3 tu...amin

2 comments:

  1. kalo nak wishlist yg pertama akak bole tunaikan... hrga staff price iphone4

    ReplyDelete
  2. ye ke kak?hehe..tapi kena amik plan celcom la ek, ada kontrak x?

    ReplyDelete