Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie - Premature Baby

Lilypie - Premature Baby

Monday, June 13, 2011

07.06.2010

Salam,

07.06.2010, setahun berlalu....

hari ini adalah hari yang sungguh bermakna dalam hidup saya dimana satu kenangan bakal terukir..majlis merisik!!!bukan kawan, bukan sepupu tapi saya!!!:)..selama ni asyik sibuk ngan majlis orang je tapi hari ni orang akan sibuk untuk majlis saya hehe...kitaorg xnak bertunang just sekadar buat majlis untuk berbincang atau lebih tepat lagi sesi mengenali kedua2 belah pihak keluarga..dan dah diputuskan jugak untuk ada sedikt barang2 hantaran just sebagai 'tanda' memandangkan kami x bertunang...

pagi2 lagi sedara mara dah siap bersilat kat dapur..saya lak keluar ke pekan jap carik barang2 yang xcomplete lagi..tengah sibuk2 carik barang tu dapat call dari h2b, dia cakap barang hantaran tambah dua lagi, sebelum ni cadangnya tiga berbalas tiga je last2 minit tambah plak huhu..terus call org kat rumah bagitau suh tambah 2 barang hantaran lagi...memang kalut gak la huhuhu..

my mum, jiran2 ngan sedara mara lak sibuk siapkan hidangan untuk tetamu..balik je ke rumah terus mandi n bersiap sebab tengok jam dah pukul 1 lebih..rombongan dijangka sampai pukul 3..masa tu jugak my besfwen kak jea sampai..hepy sangat bila dia ada:)...

dalam pukul 3 lebih rombongan pun sampai..kata ckit je dtg tup tup penuh satu rumah huhuhu..masa tu saya duk kat belakang..'menyorok'..maklumlah orang2 tua kata lepas dah selesai baru boleh kuar jumpa tetamu huhu..pastu sesi perbincangan dan hajat dihati disampaikan..saya kat belakang curik2 dengar huhuhu..sepupu2 lak asyik mengintai2 yang mana satu anak terunanya maklumlah h2b pun ikut sekali dalam rombongan tu..lepas dah capai kata sepakat iaitu tarikh akad nikah dan majlis, tibalah masa untuk menyarungkan cincin...masa ni lah berdebar giler sebab sume orang mesti akan fokus kat saya..malu weh..tapi nak x nak kena gak kuar jumpe bakal mak mertua n salam dengan tetamu...cincin disarungkan oleh bakal mak mertua dan ayah saya pulak menyarungkan cincin ke jari bakal menantunya yg pertama:)...

lepas dah selesai sume tetamu pun menjamu selera..maka selesailah sudah majlis merisik saya pada hari tu...ringkas, sederhana tapi meriah dengan kehadiran kawan2 dan sedara mara..maklumlah majlis ni yang pertama dalam keluarga saya..alhamdulillah segala2nya berjalan dengan lancar..syukur

jom layan the picca of the day....


 sembang2 masa yg paling best bila sedara mara berkumpul hehe

 my mum n sepupu

 my loving mum

 desert of the day-agar2 santan+pandan


 one of the menu-teresek jantung pisang..terbaek from my mum

 ni hantaran saya kpd h2b

 sepersalinan baju nikah, cincin, kek, laici, kain pelikat n puding caramel (saya buat sendiri tu huhu)

 pose dulu sebelum tetamu sampai

 borak2 dulu sementara menanti ketibaan rombongan

 rombongan pihak lelaki



 sesi perbincangan

 ni la bakal mak mertua saya:)





 selamat menjamu selera:P

 ni la one of my bff-kak jea:P




 keluarga kedua2 pihak

 two of us:P

 wif my mum

 wif ayah n ma



 dah selamat jadi 'risikan' orang:)


 budak control macho huhu adik mat oh adik mat

 model tayang gigi-adik ya

 aqilah-tayang gigi jugak hehe


 budak menunggu masa untuk membuli huhu-madihah ngan azim


 ni la anak sedara saya-amirah n arif:)


 hantaran dari pihak lelaki-buah2an, akok, coklat, kain untuk baju nikah n cincin (dah tersarung kat jari huhu)

 esoknya terus pegi survey pakej kawin:)..maklumlah bukan selalu balik kg huhu
 
tadaaaaa.....dah setahun baru nak cerita hehe...

4 comments:

  1. suwiittttnye... :) cukup setahun, dapat baby :D

    ReplyDelete
  2. Amin..Insya Allah..zaa, nape senyap jer:(
    rindula...

    ReplyDelete