Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie - Premature Baby

Lilypie - Premature Baby

Monday, August 6, 2012

aisyah 1st birthday celebration~part 2

Assalamualaikum,

bersambung kembali kisah birthday celebration aisyah..kali ni kita masuk bab2  menu ataupun juadah makanan utk hari tu..dan seperti majlis2 terdahulu semua menu adalah hasil masakan sendiri..xda katering atau sebagainya..sumenya gotong raya memasak:)..dan utk pengetahuan semua, ada sesetengah bahan masakan diimport khas dari kg hehe..jom tgk belakang tabir penyediaan juadah utk tetamu:)

 bahan2 utk membuat cucur@jemput2 


 tukang buat cucur:)

 buah2an utk rojak buah..ingat nak letak betik jugak tapi sekali betik dah masak dah huhu

 masterchef:)

 posing di dapur:)

 buat keje pun sempat lagi posing:)

 yg ni puding roti marble:)

 ni plak agar2 santan pandan~my favourite (sendiri suka makan sendiri buat:D)

 menu utama hari tu-nasi berlauk versi kelantan-gulai kuning ikan selayang (sardin) n gulai telur


 pencuci mulut

 menu wajib-rojak buah

 ayam goreng


 acar timun+carrot+nenas

 menu lain-spaghetti air tangan en.suami

kuah spaghetti


alhamdulillah..juadah mencukupi utk semua tetamu..xda yg berlebihan..tapi spaghetti tu kena ulang masak sebab sekejap je dah habis..laku spaghetti ni hehe..ingatkan xcukup makanan sbb bajet jemput tetamu dlm 50 org je..tapi yg dtg lebih dari 50 org..alhamdulillah

bersambung lagi....

p/s:tuan rumah sendiri mlm tu baru boleh merasa juadah..petang xsempat makan sbb sibuk layan tetamu:)

No comments:

Post a Comment