Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie - Premature Baby

Lilypie - Premature Baby

Friday, November 18, 2011

my birthday:something special from my beloved husband:)

Assalamualaikum,

semalam saya ada sebut untuk story apa yang berlaku semasa hari lahir saya 2 hari lepas kan..so di blog kesayangan saya ini, saya ingin mencoretkan satu kenangan indah yang sudah pastinya tidak akan saya lupakan seumur hidup saya ini selagi diizinkan Yang Maha Esa..Insya Allah..dan boleh dikatakan ini adalah yang pertama kali dalam hidup saya..sebelum ini dihari lahir saya, kata2 dan ucapan selamat dan doa yang saya terima dari keluarga dan kawan2..dan saya sangat menghargainya....tapi kali ni cukup berbeza..something special from my beloved husband:)..

sebelum saya teruskan bercerita, saya nak kawan2 semua baca dari sudut yang positif ye..tujuan saya menulis ni bukanlah bermaksud saya ingin  bangga diri atau sewaktu dengannya, cuma saya ingin mencoretkannya sebagai kenangan indah saya di masa2 akan datang..dan mana tahu jugak kan ianya boleh menjadi ilham untuk kawan2 semua bagaimana nak meraikan hari2 bermakna insan tersayang dalam hidup kita semua kan..sharing is caring:)

16.11.2011 (rabu) 

seawal pagi sebaik saja sedar dari tido, dapat ucapan birthday dari en.suami..dan sebaik saja sampai di ofis tengok sms dari en.suami dan kata2 ucapan darinya..terharu sangat..bagi saya ingatannya terhadap hari lahir saya pun dah cukup bagi saya, xperlu hadiah mahal2..saya bukan jenis mintak itu mintak ini sebab sejak dulu lagi memang saya dah terdidik untuk tidak meminta2..sebab tu lah saya jarang sekali mintak en.suami belikan apa2 yang saya nak..kalau ada rezeki saya beli sendiri..xperlu menyusahkan en.suami semata2 untuk memenuhi kehendak kita...

ok ceritanya macama ni..petang tu sebaik saja sampai di rumah, masuk ke bilik dan tengok2 atas meja solek ada ini....


 coklat favourite saya dan kad ucapan..so touching:)

thanks bie:P

bila tengok ada 'sesuatu' atas meja tu, hati terus terusik..apalagi saya yang memang murah airmata terusla mencurahkannnya lagi beberapa titik huhu..terharu sangat..so sweet:P..(eh2 romantik jugak rupa2nya bie ni ek hehe)..

malamnya pulak kami keluar dating makan di kedai fevret en.suami-kafe malaya di presint 15..semasa nak masuk lif tu tiba2 en.suami suh turun dulu sebab katanya handphone tertinggal..so saya pun turunla dulu sorang2..balik je dari makan, sebaik sampai di rumah saya masuk dulu sementara en.suami kunci grill sume..bukak je lampu tengok atas meja depan tv ada 'sesuatu'..g dekat rupa2nya kek besday:D..oh patutlah cakap tertinggal handphone (mmg tertinggal kan bie:) rupa2nya nak hidangkan kek ni la ye:D

 selamat hari lahir ummie ke-28..tapi jangan salah faham ye..lilin tu bukan untuk ditiup, bukan budaya kita ye.itu sekadar untuk hiasan je:)

 besday girl mom..mak orang dah ila oiii:)

 jom potong kek:)

 just two of us..with the big heart:)

tu la dia..ingatkan xda apa2 dah..rupa2nya ada lagi..bagi saya dah bagi ucapan pun dah cukup dah..tapi bila dah dapat  dapat coklat pula sapa yang xhappy kan..coklat feveret pulak tu:P..so makanla kami berdua kek tu sambil tengok tv..tapi sedihnya aisyah xda huhu kalo x boleh aisyah tolong amik gambar ibu dan ayah..eh:D


17.11.2011 (khamis)

petang semalam sama jugak balik je dari keje terus masuk bilik..dan masa tu mata saya 'menangkap' sesuatu atas meja..nak tahu apa dia?jeng jeng jeng...

 dapat bunga dan....also my favourite-strawberry coklat kasih sayang, homemade by en.suami tercinta:P


 terharunya rasa..terus mengalir airmata..kali ni x menitik2 dah mengalir terus huhu..pasni mesti kena ejek ngan en.suami..mudah sangat nak berair mata:)..la dah terharu+terkejut+happy mestilah nak menangis2 ni semua..nama pun perempuan kan:P

 3 kuntum bunga ros merah:)

 suka sangat..harumnya bau:)



 strawberry coklat..siap ada bunga2 lagi atas tu:P

 terima kasih sayang:)


 sayangnya nak makan huhu tapi...

 sayang xsayang xkan tengok je kan..jom makan:D..sedap..terbaekk dari en.suami..kat kedai pun xsesedap ni:)


tak disangka2 dua hari berturut2 ni saya dapat kejutan dari en.suami..dalam hati gembira bercampur sedih..gembira sebab dapat penghargaan macam ni dari yang tersayang..sedih sebab saya rasa diri saya xlayak untuk dapat ini semua, sedih sebab saya banyak menguji kesabaran en.suami tapi dia tetap sabar melayan karenah saya huhu..i love u sayang..biarpun tanpa aisyah disisi tapi kami tetap meraikannya berdua:)..lagipun ia datang sekali je dalam setahun dan belum tentu kita akan bersua kembali dengan tarikh ini tahun2 akan datang..dan saya sangat2 menghargainya..

untuk suamiku yang tersayang,

terima kasih atas segala kejutan2 yang diberikan..sesungguhnya ummie gembira dan terharu sangat2..semoga Allah melimpahkan rahmat dan kasih sayangNya buat kita semua..sayang bie dihati ummie..dan semoga kebahagiaan ini kekal milik kita sehingga ke syurga...amin


 my sweetheart..love u so much!!!

6 comments:

  1. zaa,

    alhamdulillah..semoga kita sama2 bahagia:)

    ReplyDelete
  2. azie,

    alhamdulillah..semoga ini semua menjadi penguat diri, pengubat ketika dilanda masalah:)

    ReplyDelete
  3. ain,

    alhamdulillah..sekali dalam setahun:)

    ReplyDelete