Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie - Premature Baby

Lilypie - Premature Baby

Monday, January 9, 2012

aisyah dan pengasuh barunya

Assalamualaikum,

sejak dari peristiwa ini saya cuba call sorang lagi yang telah hubungi saya selepas dari makcik tu..sebelum ni saya xbagi jawapan lagi kat dia sebab dlm hati memang nk hantar dkt makcik yg pertama ni, cuma saya simpan dulu nombornya, manala tahu kan ada apa2 yg xkena ke dgn pengasuh yg mula2 tu ke..just standby..

dan ditakdirkan Yang Maha Esa, pengasuh yang pertama tu xsanggup nak jaga aisyah kononnya menangis kuat sangat..ye lah aisyah kan xsihat masa tu..ermm xpa la malas nak panjang2..dan hari tu jugak saya cuba call no yang satu lagi tu dan malam tu saya ngan en.suami pegi ke rumahnya di blok C..masih lagi dalam satu kawasan yg sama cuma perlu berkereta la pagi petang..tapi saya xkisah asalkan dapat cari pengasuh yang penyayang dan bertanggungjawab untuk aisyah..bila dah jumpa pengasuh ni kami terus bincang n bagitau semua perkara yg dia perlu tahu dan akhirnya dia bersetuju untuk jaga aisyah..pengasuh aisyah ni muda lagi sebenarnya baru umur 19 tahun, dia tinggal bersama2 kakak2nya..bagi saya umur bukan sebarang masalah sebab saya dulu pun masa2 muda2 pernah jadi pengasuh huhu..

so, hari pertama hantar aisyah ke rumah pengasuhnya, saya selalu call/sms untuk tanya khabar..dan petang tu masa saya datang amik aisyah saya tanya samada dia boleh terus menjaga aisyah atau tidak..dia kata boleh..luckily masa tu dia hanya jaga aisyah sorang je..dan hari ni dah masuk hari keempat aisyah dgn pengasuh barunya..setakat apa yg saya lihat, aisyah gembira berada di situ..maklumlah ramai yang nak melayannya ye dik?hehe..dan semalam aisyah dah ada kawan baru..baby girl jugak..umur 8 bulan..nanti aisyah kawan2 ye dgn kawan baru adik tu..so setakat ni pengasuh tu jaga 2 orang baby sahaja..

bayarannya?pengasuh aisyah xbagitau berapa dia nak..cuma dia kata ikut saya la nak bagi berapa..beza sangat dgn makcik yg sebelum ni belum apa2 dah mintak gaji..untungnya dia..ermm lain manusia lain ragamnya..

apapun saya berharap sangat agar pengasuh aisyah sekarang ni sabar dalam menjaga aisyah dan jugak baby2 yg lain nanti.penat jugak ek melayan karenah pengasuh ni..semoga Allah sentiasa melindungi aisyah setiap masa..amin

syukur akhirnya jumpa jugak pengasuh untuk aisyah:)

No comments:

Post a Comment