Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, January 8, 2012

misi bermula

Assalamualaikum,

hari isnin..hari permulaan keje setiap minggu yg mungkin membuatkan seseorang tu agak 'malas' untuk melangkah ke tempat keje..termasuk saya jugak hehe..setelah 2 hari bercuti hujung minggu menikmati setiap masa dan detik bersama2 keluarga tersayang, agak berat kakiku ini nak melangkah ke opis huhu..tapi biasalah ianya sekejap je..dah sampai opis ok dah, mcm harini sampai2 je opis banyak keje yg perlu diselesaikan..so semua kemalasan, ketiadaan mood itu sudah hilang huhu..

ok back to the topic, apa yg bermulanya?...

bermula dari hari ini, saya dah start berpuasa ganti..niatnya jika tiada aral saya mahu menghabiskan puasa ganti saya ni secepat yg mungkin..maklumlah bilangan hari yg saya perlu ganti mungkin xsama dgn kawan2 semua hehe..nak tahu berapa hari yg saya perlu ganti?29 hari..ye 29 hari hari tapi saya ingat nak cukupkan 30 hari..manalah ada yg saya terlupa ke tahun2 sebelumnya..maklumlah bulan puasa tahun lepas saya masih dalam berpantang..aisyah lahir 2 minggu sebelum bulan Ramadhan..tapi saya xkisah kena ganti puasa banyak2 sebab saya dianugerahkan anugerah yang sungguh indah dan memberi makna yg tidak mampu saya ucapkan dgn kata2:)..tapi walaupun xpuasa tapi itu bukan bermakna saya boleh makan apa sahaja ye sebab masih dalam berpantang..telan air liur je tgk family berbuka puasa dgn makanan dan minuman yg sedap2, tambah pulak bulan puasa tahun lepas cuaca tgh panas..sedapnya kalau dapat minum air kelapa, air tebu sejuk2 huhu..(eh lupa plak skrg ni tgh puasa, cakap pasal makanan pula ye:P)..

so kawan2, apalagi jom kita sama2 gantikan puasa secepat yg mungkin..sebab kita tidak tahu bila 'masa' kita akan tiba..semoga bila tiba 'masa' itu, hutang2 kita denganNya sudah diselesaikan..amin

harapan saya semoga misi saya ini akan terlaksana dengan jayanya..maklumlah dulu masa bujang, dah ujung2 rejab, sya'ban baru terhegeh2 nak ganti hihi..tapi kali ni saya berharap sangat dapat selesaikan secepat yang mungkin..ye lah skrg ni tiap2 bulan dah ada 'appointment' hehe..masa pulak makin cepat je berlalu sekarang ni..kalo time preggy dulu bila2 masa je boleh puasa sebab 'appoitment' ditangguhkan selama 9 bulan hoho..rindunya saat2 pregnant dulu:)

No comments:

Post a Comment