Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, November 12, 2010

berakhirnya episod pjj

salam ukhwah

pejam celik pejam celik rupa2nya dh masuk 2 bln aku bergelar isteri..sekejap je ms berlalu kan?dan agak lama jugak aku xstori mori psl kehdpan aku lepas dh kawin ni...bkn xnk citer tp mood malas sntiasa bermaharajalela huhuhu...

eniwey skrg mood sudah dtg:D..kali ni aku nk citer pasal tmpat tinggal ye kwn2..sblum ni rmai yg xtahu lepas kawin aritu aku sbnarnya masih lagi tgal ngan member2 kt umah sewa aku tu (presint 11 dihati:P).so masih lagi bleh berlagak bujang hahaha...en.suami plak masih lagi ngan member2 bujangnya kt bangi, hampir sebulan jugaklah kitaorg pjj ni..sebabnya???aku masih menunggu kelulusan utk dptkan kuarters, sbb kalo nk menyewa dulu rase xberbaloi plak, xkan nk pindah berkali2 kan??at least duk kuarters ni jimat la ckit, selesa pun selesa (buat masa ni la huhuhu...)..tunggu punya tunggu xdpt2 lagi, boleh dikatakan almost evryday aku call BPH tanya status tp jwpannya ttap sama"masih lagi dlm queue, harap sabar menunggu"

ye aku sabar..kalo xsabar dh lame aku mengadap BPH tu. huhu.kalo diikutkan aku dh apply kuarters ni tahun lepas lagi, tp masa tu cerita aku n en.suami belum wujud lagi hehehe, xda lagi citer2 couple or kwin ni..ms tu just plan nk dduk ngan kwn2 je..tp bla dah 'ter dah kawin' ni of cos la nk ddk ngan soulmate kan???so keinginan nk dpt kuarters tu sangat2la menebal..siap buat rayuan lagi kt BPH mitak dia percepatkan kelulusan utk aku..huhuhu

dan alhamdulillah pertengahan bln 10 aritu bla check kt website BPH, permohonan kuarters aku telah diluluskan..syukur sgt2..tanpa membuang masa esoknya aku terus pegi BPH amik surat tawaran n terus setelkan deposit kuarters, api n air..esoknya submit sume resit2 dan akhirnya aku dh dpt kunci rumahku...syukur Ya Allah..dan start besoknya bermulalah sesi membasuh rumah, mengangkut brg n so on...

n now secara rasminya, aku telah bergelar warga presint 15:)dan secara rasminya jugak kitaorg dh duduk sekali dan menjalani kehidupan berumahtangga dalam erti kata yg sebenarnya..dan oleh itu bermulalah tanggungjawab aku sebagai seorang isteri:p..kemas rumah, masak n yg sama waktu dengannya...huhuhuhu, kalo sblum ni hdup bujang xkisah rumah mcm mn pun, nk mkn apa pun xda org kisah tp bla dh kwin ni smua tu dah berubah:)..apapun perubahan baru dalam fasa hidup ni tersangatlah indah n xbleh nk digambarkan dgn kata2..hanya org yg dh melaluinya akan faham 'that's feeling':D...kan???

ok lah panjang plak membebel..apa pun aku harap dgn khdupan baru ni, aku mampu utk melaksanakan tanggungjawab aku terhadap keluarga dgn sebaik mungkin, w/pun byk kekurangan yg ada namun itu semua akan diperbaiki dari masa ke semasa...Insya Allah..

***i love u sayang***








No comments:

Post a Comment