Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie - Premature Baby

Lilypie - Premature Baby

Sunday, November 14, 2010

bila kita cinta...

salam sayang semua...

cinta??
adakah ia perlu dilafazkan?
atau perlu dizahirkan dgn perbuatan?
mcm2 cara yg dibuat bagi menunjukkan cinta dan kasih sayang pd seseorang..
terpulang pada cara masing2..

kdg2 seseorang akan suka bila kata2 cinta dilafazkan padanya..
terutama bagi perempuan yg hatinya sangat lembut dan sensitif..
xdinafikan hati seorang perempuan akan mudah cair dgn kata-kata cinta..
xterkecuali aku pun..
tp cinta jugak xsemestinya diungkapkan melalui kata-kata
kadang2 seseorang tu amat menyintai pasangannya..
namun jarang sekali kata-kata cinta terucap dibibirnya..
namun ini bukanlah bermaksud tiada rasa cinta dihatinya..
sebaliknya kehadiran rasa cinta hanya dapat dirasai dan dijiwai dalam hatinya..
dan perasaan kasih dan sayangnya begitu menebal dalam jiwanya
cuma ianya tidak dilafazkan sahaja...
kerana baginya jika perasaan cinta dan sayang selalu bermain dibibir...
lama kelamaan ia akan menjadi 'kosong' kerana terlalu senang baginya melafazkan cinta ...
jika ianya tidak disertai dengan perasaan yg betul2 tulus dari hati..

dan bagi aku...
kadang2 cinta memang amat penting untuk dilafazkan..
dan ada ketika ianya perlu disimpan senyap2 dalam hati..
bila ada masa yg sesuai barulah ianya akan dizahirkan dgn kata2..
ianya pasti akan meninggalkan kesan yg mendalam pada pasangan..
namun jangan pulak tidak langsung menyatakan perasaan cinta
kerana org ini lah yg tidak tahu menghargai perasaan cinta yang dianugerahkan kepada setiap insan..

so, terpulanglah kepada cara masing2..tadaaa.. (ooopss terjiwang plak aku arini huhuhu)

2 comments:

  1. uisshhh...pasal cinta saja mektok ni loni!! heheheh :p

    ReplyDelete
  2. tgh mood cinta..hehehe..senkali syenkala xpa kan??

    ReplyDelete