Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, November 15, 2010

xbalik raya:(

Salam Aidiladha

Esok 10 Zulhijah 1431H, umat islam akan menyambut hari raya korban, dan bagi kelantanese raya ni disambut sama cam raya puasa jugak..ada ziarah menziarah dan yang paling bermakna bila sama2 dpt mengagihkan daging korban masing2..sambil2 tu jugak boleh jumpa sedara mara yg balik kg time ni..

tp yg sedihnya aku xbalik raya haji tahun ni..ni 1st time raya haji kt ptrjaya since aku keje kat sini..dulu masa study pernahlah jugak xbalik..kalo ikutkan hati mmg nk balik tp memikirkan yg kitaorg baru je blik ms cuti deepavali aritu, maka keputusannya raya haji ni dh xblik dh...tambah plak aku pun mc almost 3mgu so kalo aku amik cuti lagi tkut bos bising je, keje mesti berlambak kat opis tu...hmmm...

namun jauh disudut hati mmg aku nk blik, tmbah plak dgn keadaan aku skrg ni rasa cam nk dekat je ngan ibu tersayang, disamping nk tengok baby baru mek hehehe yadzaheen dh jadik abg skrg xleh manja2 dah ngan mommy...pastu aku nk tgk baby kawan aku yati n baby spupu aku, kak mah yg pulang beraya kt kg thun ni..dah hampir 2thun kitaorg xjberjumpa, nk tgk baby baru dia..dan yg pling pting mestilah nk berkumpul satu keluarga..huhuhu rindu sama kamu semua..

apapun kalo dah itu keputusannya, maka beraya kat sinila nampaknya..xkisahla kat mana2 pun sbb aku sedar tempat seorang isteri adalah disisi suami kan?yg pting suami tersayang ada disisi, itupun dh ckup bermakna bagi aku:P


kpd semua muslimin muslimat;

"selamat menyambut hari raya aidiladha...sama2lah kita menghayati erti pengorbanan yg sebenar2-benarnya dan mengambil iktibar daripada kisah disebaliknya...sama2 kita perbanyakkan berdoa agar diampuni segala dosa2 yg telah lepas dan bertaubat atas segala kesalahan yg telah dilakukan...amin"

2 comments:

  1. kalo macam tu, sama2 la kita menangis sebab tok lek kelik! huhuhuhu


    slmt hari raya, kak zila :D

    ReplyDelete
  2. selamat hari raya jugak buat za dan kerol:D, jgn sedih2 ye..kita serupaaaa huk huk huk..

    ReplyDelete