Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie - Premature Baby

Lilypie - Premature Baby

Thursday, October 20, 2011

100 hari

Assalamualaikum,

100 hari apa ye?hehe..arini cukup 100 hari pantang lepas bersalin..esok merdeka dah:)..sebenarnya bukan pantang sangat pun:D..kalo ikut orang2 tua kena pantang 100 hari untuk sesetengah perkara contohnya xboleh minum air batu, xleh makan makanan yang bersifat sejuk dan tajam dan sebagainya..tapi saya xdala straight sangat ikut pantang cuma yang betul2 saya pantang ialah xminum air batu/sejuk..makanan pulak saya makan ikut logik..maksudnya kalo orang kata itu xleh makan, ini xboleh, saya search dulu betul ke tidak..kalo xda bukti saintifik saya makan je..badan sendiri yang rasa kan???kalo dalam masa pantang dulu benda yang saya xboleh tahan ialah bila tengok air batu, tambahan pulak saya pantang dalam bulan puasa..lagi la hebat godaannya huhu..tahan je la tengok orang minum air sedap2..kalo teringin sangat saya minum je air sunquick suam:D..lama2 saya jadi dah biasa..sekarang walaupun orang kata dah 'merdeka'..boleh makan macam2 dah tapi saya berhasrat untuk 'melanjutkan' lagi tempoh 'berpantang air batu/sejuk' untuk beberapa lama lagi..entahla walaupun memang tidak dinafikan keinginan untuk minum air batu tu memangla tinggi tapi mungkin sebab dah biasa minum air masak/panas, so jadi xkisah dah tengok air batu depan mata..semoga ianya berjaya..amin..bak kata en.suami xpayah minum terus air batu lagi bagus..xelok untuk kesihatan:)..so kena dengar kata suami kan????hehe..



"goodbye 100 days confinement period"..next time we'll meet again..eh tetiba pulak:D

2 comments:

  1. aah dulu suami shila pn kate gitu.alang² da lame xminum,bek trskn je.hehe.tp lame² minum sejuk sket,pastu sejuk lg.haha.tp kt umah mmg minum air masak je.kt kedai je minum sejuk tp mintak kurang ais :p

    ReplyDelete
  2. o macam tu ek..hehe..k.zila xyakin dgn diri sendiri..sekali dah cuba mesti hari2 mau huhuhu..habis terbang la pantang tu:D

    ReplyDelete