Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, October 19, 2011

checkup aisyah@3month

Assalamualaikum,

hari isnin yang lepas (17.10.2011) saya dan en.suami ke klinik kesihatan presint 9 untuk checkup aisyah 3 bulan..sampai je klinik orang masih xramai lagi sebab saya sampai baru pukul 7.30 pagi hehe..so xda la lama sangat tunggu giliran..nurse2 pun baru nak start keje:)

bila sampai giliran aisyah, saya masuk bilik no.15 (dulu bilik ni saya masuk untuk check baby dalam perut, sekarang check baby yang dah keluar dari perut pulak hehe)..prosedur macam biasala..kena timbang berat, panjang dan ukur lilit kepala..tapi ada peristiwa 'xsenonoh' yang dah dibuat oleh cek mek aisyah ni..masa tengah tanggalkan baju (kat sini timbang kena bogel, kat klinik kg saya timbang ngan baju sume n tolak dalam 500g utk dapat actual berat baby), sebaik saja saya buang diapers letak tepi, terus aisyah wee wee kat tangan nurse, banyak pulak tu, melatah nurse tu hehe..apa la adik sian nurse tu tau..sib baik xbasah uniform misi dia..kat dlm diapers xnak wee wee pulak yer, kat luar jugak dia nak kasi basah..eh3:)

pas dah basuh sume, letak dalam penimbang then tengok berat aisyah..saya bajet dalam 4 kilo lebih je sebab masa 2 bulan haritu berat aisyah baru 3.37 kg, rupa2nya berat aisyah dah 5.2kg..patutlah rasa lenguh dah dukung dia sekarang..nurse tanyala berat masa lahir dia berapa so saya bagitaula berat dia 2.35kg..pastu dia tanya lahir masa umur berapa minggu..saya kata 36 minggu..then nurse tu kata okla berat dia sekarang dah melepasi garisan kuning..alhamdulillah..masa tengah borak2 ngan nurse tu, aisyah boleh senyum golek2 dekat nurse tu, kebetulan pulak masa tu nurse tengah pandang aisyah n terus nurse cakap.."amboi macam tahu2 je org tengah citer pasal dia"..senyum minta maaf sebab kencing dekat nurse la tu kan dik hehe...

lepas ukur tinggi sume, tiba masa untuk cucuk pulak..kali ni masih lagi 3 serangkai cuma untuk dos yang kedua pulak..macam biasa masa jarum masuk kat paha dia menangis la jugak, xsampai hati ibu tengok tapi xlama pun, pas dah cabut jarum aisyah stop menangis dah..bagus anak ibu ni..jangan manja2 sangat ek..banyak lagi dugaan hidup yang aisyah akan tempuhi nanti, ni baru sikit so aisyah kena kuat ye sayang..

so selesaila sudah sesi checkup haritu..balik hantar aisyah ke rumah pengasuh, kemudian hantar en.suami balik rumah barula saya ke opis..next checkup 15.11.2011 pulak..

 rileks la ibu, aisyah nangis cikit je:D



Aisyah @ 3 months:-

Berat:  5.2 kg
Tinggi: 59 cm
Ukur lilit kepala: 38 cm 


No comments:

Post a Comment