Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie - Premature Baby

Lilypie - Premature Baby

Monday, October 31, 2011

kerinduan terhadap anak tersayang di kampung

Assakamualaikum,

rindu..rindu sangat2 pada aisyah di kampung:(..mcmmana la agaknya aisyah sekarang, apa yang dia tengah buat sekarang..semuanya terngiang2 dalam fikiran ni..sedih:(


sebelum buat keputusan nak tinggalkan aisyah di kampung aritu, memang dalam hati ni berat sangat2..walaupun saya tahu aisyah berada dibawah jagaan keluarga saya sendiri, dikelilingi insan2 yang teramat menyayangi dirinya namun hati saya tetap rindukan dia..ye la sapa xrindukan anak sendiri kan..


sejak hari pertama tinggalkan aisyah, setiap masa saya dan en.suami akan telefon keluarga di kampung..tanya aisyah buat apa, dah mandi ke belum, meragam ke tak..dan rutin saya akan bercakap dengan aisyah walaupun saya tahu aisyah masih kecil untuk memahami apa yang didengarnya..tapi sekurang2nya saya nak aisyah dekat dengan ibu dan ayahnya bila dia dengar  suara kami...


tapi alhamdulillah..aisyah xbanyak meragam sangat..behave je dia dengan tok ma nya, tok ayahnya, mak2 sedaranya dan semua kaum keluarga di kampung..jarang sangat dapat dengar suaranya menangis..selalu bila telefon aisyah tido je, xpun duk main2 ngan sesape yang memang suka melayannya:)..sejak akhir2 ni makin murah pulak dengan senyuman..pantang agah sikit mulala tersengih2 nampak gusi huhu..kadang tu kita baru je tengok kat dia, belum agah apa2 lagi dia dah senyum..sampaikan masa tengah menyusu tu boleh dia tersengih2..bila cabut teat tu dari mulutnya yang basah dengan susu, nampakla aisyah tersenyum sampai ternganga2 mulut..aduhh rindu sangat2 kat anak ibu ni..masa...cepatlah berlalu:(


sekarang ni tinggalla saya ngan en.suami je kat rumah..tetapi suasana berdua dengan dan tanpa anak sungguh berbeza tau..pikiran asyik teringat kat anak je sebab en.suami dah jatuh no.2 hehe (jangan marah ek bie, ummie gurau je..apapun di hati ummie ni xda no.2, 3 or apa2 nombor sekalipun sebab bie ngan aisyah tetap no.1 di hati ummie sampai bila2..)


erm..xsabarnya nak tunggu jumaat ni..nak balik kampung..raya haji dan hampir tiba..Insya Allah kalau xda aral saya dan en.suami nak buat majlis akikah untuk asiyah..alang2 semua adik beradik balik berkumpul, masa ni lah yang paling sesuai walaupun cuti pendek je hehe..oleh itu, saya ingin menjemput kawan2 semua ke majlis akikah aisyah pada hari raya pertama ni..walaupun saya tahu kawan2 semua duduk jauh dari kelantan tapi mana tahu kan ada rezeki tiba2 ada kat kelantan:D..so jemputlah datang rumah ye:)


k lah..nak buat keje pulak..tapi dalam ngah buat keje tu pikiran xlepas dari teringatkan anak tersayang..duhai hati, sabarlah menanggung rindu..


aisyah, tunggu ayah ngan ibu balik ye..xlama dah beberapa hari je (nak sedapkan hati sendiri)..duk baik2 ye ngan tok ma sume..xmo notty2 ye..


salam sayang dari ibu dan ayah...

 auww cekcinya adik..syok ek ayah mandikan:D


 sedapnya tido..dapat dah hadiah 'kiss' dari cik nyamuk kat dahi tu hehe, xpa la dik tu cikit je..sekali sekala kena gak rasa barula adik jadi kuat semangat kan?ibu ngan ayah nak adik jadi kuat..kuat mengharungi hidup di bumi Allah yang maha luas ini..amin


 Insya Allah ibu, walaupun aisyah tido tapi aisyah dengar nasihat ibu..doakan aisyah jadi anak yang solehah ye ibu ngan ayah..


 aisyah ngan cik ipahnya..adik bongsu saya



masa mula2 sampai di kampung..seronokla tok ayahnya duk melayan:P..memang kepulangan aisyah sentiasa ditunggu2 oleh ahli keluarga saya..maklumla cucu sulung:D





3 comments:

  1. wah seronokla ecah ekk ngan tok wan & wan die XD semoga ecah membesar bagaikan JOHAN ekk XS

    ReplyDelete
  2. ha'a ninie..sonokla sume rajin duk melayan dia..kalo letak bawah mulala panggil orang suh angkat dia hehe..nak berjalan je kejenya huhu..

    amin, semoga makbul doa2 auntie2 semua:)

    ReplyDelete
  3. http://lynda-mylife.blogspot.com/,,add ye

    ReplyDelete