Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, September 23, 2012

3rd pregnancy: nak panggil kakak ke adik?

Assalamualaikum,

dlm entry dulu2 saya pernah bagitau yg saya tetap nak panggil 'adik' dekat aisyah selagi adiknya ni belum keluar..saya nak bagi perhatian dan kasih sayang sepenuhnya dan nak bagi aisyah bermanja2 dgn kami sebelum dengan rasminya dia jadi kakak...

tapi en.suami sejak akhir2 ni suka nak panggil kakak..katanya panggil kakakla sbb aisyah dah nak dapat adik..selalu dia tanya saya xnak panggil kakak ke dekat aisyah..jawapan saya, saya tetap membahasakan diri dgn panggilan adik utk aisyah, xpun 'anak ibu' atau 'anak ibu ayah'..tapi ada gak kadang2 saya panggil kakak utk aisyah..aisyah skrg ni pun dah pandai bila saya tunjukkan perut, suruh dia sayang adik, terus datang ke arah perut dan terus 'mmuahh' (sayang style aisyah)...suka sangat saat2 ni..aisyah dah semakin faham dgn apa yang kita suruh..makin cerdik..makin keletah..agak2nya aisyah faham x yg dia nak dapat adik ek?hehe...

apapun hanya tinggal lebih kurang 10 minggu lagi untuk aisyah bergelar 'adik' bagi kami..lepas tu akan jadi kakak secara rasminya..Insya Allah..buat masa ni biarlah aisyah menjadi kesayangan kami sbb nanti bila adiknya dah keluar, aisyah kena faham yg dia dah kena jadi kakak..jadi kakak kena banyak bertolak ansur dan kena sayang kat adik. .apapun ayah dan ibu tetap sayang aisyah dan baby adik dunia dan akhirat..


No comments:

Post a Comment