Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, September 19, 2012

3rd pregnancy:my wishlist

Assalamualaikum,

alhamdulillah baby adik sekarang dah berusia 29 minggu 3 hari dalam perut ibu..semakin aktif walaupun beberapa hari lepas saya agak panik bila baby adik kurang aktif sehinggakan saya terpaksa ditahan di wad husm untuk pemantauan masa balik kg cuti hari malaysia haritu..tapi alhamdulillah dari pemeriksaan, doc cakap baby adik sihat dan xada sebarang masalah..sekarang baby adik dah kembali aktif mcm biasa..nanti saya akan ceritakan pengalaman tu ye..

arini saya just nk share impian saya semasa mengandungkan adik aisyah ni..kalau masa mengandungkan aisyah dulu, alhamdulillah kebanyakan wishlist saya tertunai (thanks bie:D) cuma satu je yg xsempat ditunaikan iaitu air selusuh yang dibuat oleh en.suami (sebab aisyah keluar awal-35 minggu 6 hari)..usahkan air selusuh, barang2 ke hospital pun xmasuk beg lagi huhu..so kali ni en.suami dah remind awal2 suh prepare siap2..xnak jadi mcm dulu kelam kabut jadinya huhu..k lah saya nak listkan impian saya kali ni:)

1)cameron highland

asyik2 cameron je kan hihi..apapun saya mmg teringin sangat nak g cameron sebelum baby adik keluar..teringin sangat2 nk g amik angin kat ladang teh, nk makan strawberi fresh dari ladang..nk g pasar malam n mcm2 lagi la..dan paling penting nk bawa aisyah jalan2 kat sana sebab masa pegi tahun lepas aisyah baru berumur 3 bulan..so memandangkan aisyah dah boleh jalan, dah pandai 'bercakap', dah pandai tunjuk minat terhadap sesuatu ni, mesti seronok tengok gelagat aisyah nanti:)..dan mak buyung ni lagila suka kalau dapat pegi sana memandangkan tahun ni belum sampai lagi cameron..tapi bila fikir2 masa yg sesuai utk pegi, mcm susah jugak sbb en.suami sibuk dgn keje sekolahnya..hari sabtu pun sekolah..ermm tapi nk pegi jugak..bie, jomla....:D

2)en.suami xkena jaga exam spm

kalau setakat pmr ok lagi sebab pmr bulan 10..tapi saya harap sangat2 yg en.suami xkena jaga spm tahun ni sbb spm dalam bulan 11..bulan 11 tu saya dah dalam fasa 'tunggu masa'..kalau boleh cuti sekolah hujung tahun ni, saya nak en.suami sentiasa ada di sisi bersama2 menghabiskan masa cuti di kg sehinggalah hujung tahun ni..ameen

3)en.suami boleh tukar ke sesi pagi

ermm..yg ni agak susah sikit..en.suami sekarang mengajar sesi petang..buat masa sekarang xda masalah sangat sbb anak masih sorang dan aisyah dihantar ke rumah pengasuh..tapi yg agak merisaukan saya bila memikirkan yg tahun depan aisyah dan adiknya akan dihantar ke taska diofis saya..agak risau bila memikirkan mcmana nak handle 2 beradik tu masa sampai di rumah..ye lah dua2 masih kecil..kalau en.suami mengajar pagi at least belah petang dia dah ada sama utk sama2 tengokkan dua beradik tu..pastu kalaulah saya kena outstation atau kursus di luar, agak susah utk en.suami nak menghantar anak2 ke taska sbb taska paling lewat tutup pukul 5.45 ptg..tapi en.suami sampai rumah pun pukul 7.30 mlm..saya mmg harap sangat kalau en.suami dapat tukar ke sesi pagi, tapi xpa la..susah ke senang kena harungi jugak..moga Allah permudahkan urusan kami sekeluarga..ameen

4)fully bf baby adik

yg ni paling saya harapkan..sebab saya rasa sebagai ibu saya gagal utk memberikan yg terbaik utk aisyah..so saya xnak perkara sama berulang kepada baby adik..biarlah org nak cakap apapun tp secara peribadi saya rasa sedih dgn apa yg berlaku dulu..org xtahu apa yg saya rasa dlm hati, org lain mungkin bangga bila dapat menyusukan anak secara ekslusif tapi saya xboleh terima kalau ada yg bercerita ttg fully bf dgn bangganya di depan saya dgn nada 'menunjuk' sedangkan dia tahu saya xberjaya fully bf aisyah..saya rasa rendah diri sangat2:(..so kali ni saya harap sangat ada rezeki utk adik aisyah..ameen



ermm..rasa2nya tu je lah kot impian saya..banyak ke?hehe xda la byk sangat pun..apapun kalau ada yg tertunai alhamdulillah, kalau xda pun anggapla bukan rezeki lagi:)

pssstt:

bie, masa aisyah dulu dapat smartphone sempena kelahiran anak pertama, agak2 anak kedua ni dpt hadiah lagi x:)..just kidding..ayang nak kasih sayang bie je:D

No comments:

Post a Comment