Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, September 5, 2012

kisah petang semalam

Assalamualaikum,

ptg semalam sebelum balik keje saya g pasar tani sekejap beli buah2 sebab stok buah kat rumah dah habis..beli jambu batu sekilo n mangga sekilo..pastu terus balik rumah..sampai kat bawah blok rumah pengasuh, hujan mulai turun membasahi bumi disertai kilat dengan petir sekali..naik atas amik aisyah..ingatkan nk duduk sekejap sambil tunggu hujan reda sikit tapi memandangkan pengasuh bagi aisyah yg tengah berdukung lepas tu terus bagi beg aisyah so saya seganla nak duduk lama2..nak xnak saya pun terus balik..hujan masa tu tengah melebat..mula2 fikir nk tunggu hujan reda sikit baru nak gerak tapi tengok gaya mcm lambat je lagi hujan nak berhenti..last2 saya pun geraklah jugak balik sbb fikirkan kete nanti nak parking kat basement bawah walaupun dlm hati duk fikir mcm mana nak angkat brg2 naik ke rumah nanti sbb walaupun parking kat basement tapi still kena naik tangga sikit utk sampai ke lobi lif..kalau naik je dulu ngan aisyah tinggal barang dulu dlm kete rasa letih plak nak turun nanti..last2 saya angkut je sume barang2 (buah2 2 kilo+handbag belah kanan+beg aisyah belah kiri+dukung aisyah yg beratnya 10 kilo++)..pastu dengan lajunya sambil dukung aisyah lari2 panjat tangga dlm hujan (kepala aisyah saya cover dgn kain)..syukurlah aisyah xbasah sangat..

sampai rumah letak je aisyah kat ruang tamu tiba2 rasa berdenyut2 kat parut bekas c-zer tu..sakitnya xdpt nak digambarkan sampai xleh nk layan aisyah..sian dia duk ajak main tp saya duk gosok2 perut sambil tahan sakit..xpernah sakit mcm tu..bila gosok hilang sekejap tapi lepas tu sakit balik..aisyah pulak setiap kali kilat dan petir, dia akan terkejut dan terus peluk saya secara spontan..dan masa tu la adakalanya kaki tertendang perut..tambah sakit..dkt 45 minit gak la duk tahan sakit tu..dlm pukul 6.30 lebih baru saya rasa ok skit dan gagahkan diri utk solat asar..

en.suami sampai rumah pun dlm pukul 8 mlm sbb hujan..lepas en.suami solat maghrib saya mmg dh xlarat nak bangun apatah lagi nk melayan aisyah..last2 tertido..sedar2 tengok jam pukul 2 pagi!!!terus bangun solat isyak n kemas beg aisyah pastu cuba tido balik..tapi xlena pun sbb baby adik seronok duk bergolek2, tendang menendang sampaikan setiap kali cuba utk tido setiap kali tu terkejut bila baby adik menendang dgn kuat..dkt2 pukul 5 pagi baru terlelap..

tapi sakit mcm manapun kena kuatkan semangat..semakin membesar kandungan ni, semakin mudah terasa ngilu2 kat parut c-zer..kalau ikutkan pengalaman kawan saya yg mengandung rapat jugak selepas c-zer, umur anaknya 5 bulan dia dah xdukung anaknya tu..tapi saya manala tahan bila aisyah mintak didukung walaupun pinggang rasa sakit, perut rasa ngilu..Ya Allah berikanlah kekuatan dan kesihatan kepadaku supaya dapat melalui perjalanan kehamilanku kali ini dgn baik..ameen

No comments:

Post a Comment