Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie - Premature Baby

Lilypie - Premature Baby

Sunday, May 15, 2011

~selamat hari guru~

Salam,

16 Mei....hari istimewa buat semua insan yang bergelar guru sebab arini adalah hari penghargaan buat mereka..walaupun bukanlah cuti umum tapi sesungguhnya hari ini pasti paling bermakna apabila sama2 diraikan oleh anak didik masing2..teringat zaman2 sekolah dulu hari guru adalah hari yang ditunggu2 bila macam2 aktiviti diadakan semasa sambutan hari guru..masa ni lah anak2 murid boleh membuat aktiviti bersama-sama dgn guru masing2..bersukan, menyanyi, menari n mcm2 la..n paling best hari tu xda kelas hehehe..tapi disebalik tu, jasa seorang guru tidak ternilai harganya, dia mendidik dan menasihati kita dengan penuh kesabaran walaupun berhadapan dengan macam2 karenah pelajar..dan sempena hari yang istimewa ni, saya nak dedikasikan lagu ni khas untuk semua insan yang bergelar guru, kawan2ku yg bergelar guru dan paling istimewa sudah tentulah untuk en.suamiku~cikgu mad~:D..terimalah...  



         TERIMA KASIH GURU BY MIRWANA ..(suka sangat ngan lagu ni)

Masih jelas diminda
bisikan suaramu..memanggil
Di situ langkahku bermula
mengejari cita..kau disisi

Lantas ku utuskan
lagu untuk menyatakan
terima kasih guru
kerna hulur tanganmu
ku menghargai setulus jiwaku
bicaramu guru
kan ku ingat selalu
menjadi azimat
hingga ke akhirnya

Guru..ibarat pelita
sentiasa menyinar
kamar hidupku..
Guru..kau pewaris ilmu
mendidik diriku
hinggaku berjaya

Andai diberi peluang
inginku terbang tinggi
di awangan kanku petik
bintang-bintang
ku jadikan hadiah untukmu
moga tuhan merahmatimu
Terima Kasih..



note:
 
dah beli hadiah untuk en.suami..arap2 dia sukala:P..thanks to za n ninie sebab temankan p beli hadiah tu..sambil2 tu sempat grab brg idaman gak:D 

No comments:

Post a Comment