Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie - Premature Baby

Lilypie - Premature Baby

Tuesday, April 19, 2011

16.04.2010

Salam,

imbas kembali.....

di suatu petang saya sedang berjalan2 di pasar tani bersama-sama kak gee (beloved opismate) n her kids-akim, sya n qiera..dan pada masa tu sy tgh mendukung qiera n sebelah tangan lagi duk main sms..

dia   : salam awk, buat apa tu, dah balik keje ke?
saya : wasalam..duk pasar tani jalan2 cari mkn
dia   : ooo..boleh belikan saya nasi lauk ikan aya?
saya : eleh mcm la dia tu dekat nk kirim2 huhu
dia   : xpa la..awk suka x mkn ikan aya?
saya : suka..
dia   : awk suka saya x?
saya : suka..
dia   : suka mcm mana tu?
saya : suka la hahahaha..
dia   : tgk tu main2 plak..mksud saya awk suka x kat saya?
saya : main apa2 plak..xnmpak ke sy tgh suka ni hahahaha...
dia   : kalo betul awk suka saya, kira hujung tahun kira jadila kita dua 
         ni..
saya : ???????????????maksud awk?
dia   : sy serius ni, kalo boleh sy xnk tunggu lama2..kalo betul awk 
         jodoh saya, saya terima seadanya baik buruk awk..

*dengan perasaan terkejut, blurrr n seribu macam perasaan, saya tanya dia betul2!!!dahla sebelah tangan duk dukung qiera, sebelah lagi duk taip msg..ni soal hidup dan mati ni huhuhu..duk terpikirla ni lamaran ke apa ni huhuhu


saya  : awk ni biar betul, perkara mcm ni bkn boleh buat main2...awk 
          dah pikir masak2 ke?kita kan baru je kenal,awk xtahu lagi 
          baik buruksaya..
dia    : dah..saya terima diri awk seadanya..sy xnk kawan lama2..kalo 
          dah suka xpayah nk tunggu lama2..lagipun umur kita 
          makin bertambah..ni bukan masanya lagi nk main2..
saya : sy bukan apa..sbnarnya sy takut dikecewakan lagi
dia   : Insya Allah saya akn jaga awk dengan baik..
saya : kalau betul awk serius,jumpa la mak ayah saya..
dia   : yg tu mmg sepatutnya la..nanti kita jumpa mak ayah masing2..
saya : ermmmm....


hehe sbnarnya byk lagi perbualan saya dgn dia aritu tp xkan nk tulis kat sini kot huhu..so itulah titik permulaan hubungan saya dengan dia..sejak dari haritu, kitaorg mula serius dgn hubungan ni..walaupun kenal mmg xlama tp saya dpt rasakan dialah jodoh saya..benarlah kata org..kalo dah suka sama suka xperlu nk tunggu lama2..wpun saya baru saja frust ngan seseorang masa tu tp kalau dah itu ketentuanNya saya terima dengan hati terbuka...benarlah kata pepatah "kadang2 Tuhan menguji kita dengan menemukan kita dgn org yg salah sebelum menemukan kita dgn org yg betul"..inilah yg dinamakan jodoh..kadang2 terpikir dulu saya selalu tertanya2 bilalah sy akan kawin..calon pun ntah kemana..tapi inilah jodoh saya yg dah tersurat di Loh Mahfuz..cuma kita sebagai manusia tidak akan tahu bila dan ketikanya sama jugak mcm rezeki dan ajal maut kita..so inilah masa saya..sungguh sy benar2 tidak menyangka jodoh saya dtg dlm masa sedetik cuma dan selepas tu terus merancang untuk kawin..Subhanallah sesungguhnya Allah itu Maha Penyayang dan Dialah sebaik2 perancang...Alhamdulillah..thanks Allah sebab memberiku peluang untuk bergelar seorang isteri di duniaMu..


sya comel

ni lah saksi2 kejadian hari tu..eh boleh pakai ke ni hehehe:P


note:

16.04.2011 yang lalu genapla setahun peristiwa ni berlaku..bila diingatkan kembali detik2 awal perkenalan kami dulu, mmg tidak disangka2 yg dia dah jadi suami saya sekarang...:P..alhamdulillah














 saat-saat diijabkabulkan


alhamdulillah..saya isteri dia suami:)
 

8 comments:

  1. so sweetttt.....semoga kekal hingga akhir kalam.....

    ReplyDelete
  2. amin..mudah2an..zaa pun mcm tu gak..semoga sentiasa diiringi dengan kebahagiaan dan kegembiraan:)

    ReplyDelete
  3. romantiknyaaaaa...semoge kekal ke akher hayat eh kak !

    ReplyDelete
  4. 16.04.2011 tarikh keramat azila..hehehehe tp jgn lupa gak tarikh keramat kita 16.02.2012 thn dpn yup hehehehe...enterprem jap..anywhere semoga berbahagia hingga ke akhir hayat..x kira la mcm mane pon permulaan perhubungan itu ttp lau kita jujur, ikhlas insyallah semuanyer akan terlaksana dan berjalan dgn lancar dgn izin Allah s.w.t :))

    ReplyDelete
  5. ain,

    amin..thanks ain..ain pun sama tau:)

    ReplyDelete
  6. ninie,

    fuh nasib baik 2012..kira tahun ni dh lepas la ek hehe..Insya Allah..thanks ninie..hope ninie&azlie pun begitu juga..semoga kebahagiaan milik kita semua..amin

    ReplyDelete
  7. tahniah dik.... terselit gmbr anak2 jer huhuhuhu gmbr akak???? jeles nie
    insyAllah kalo niat kita baik, semua di permudahkan Allah :)
    amin

    ReplyDelete
  8. dah ibu dia cbuk soping hehehe..mana nk ada gambarnya:P

    ReplyDelete