Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie - Premature Baby

Lilypie - Premature Baby

Monday, April 11, 2011

alkisah puasa ganti

Salam,

ingat lagi x entry pasal sy nk start puasa ganti tu..huhu aritu bkn main semangat lagi kan nk ganti puasa..last2 baru berjaya sehari je..1/10 uhuk..bkn xnk puasa lagi tp ada kisahnya..

1st day puasa aritu, hajat dihati nk berbuka kat luar sbb teringin nk makan tomyam+telur dadar+kailan ikan masin..sbb kat rumah pun xda stok nk masak..hajatnya nti en.suami balik nk ajakla dia kuar sbb tu lah xberusaha beli lauk utk masak memasak..then bila en.suami sampai rumah, nmpak cam penat rasa serba salah plak nk bagitau hasrat hati ni..last2 berbuka dulu ngan kurma sebiji..

bila en.suami tanya dh berbuka lum jwbla dah..pastu  tnya berbuka ngan apa n nk masak apa nti..so dgn hati yg frust sbb xdpt nk mkn tomyam sy pun jwblah nk masak sardin ngan telur dadar je..so lepas solat maghrib baru masuk dapur nk masak..tgh2 msk tu en.suami pun tlgla skali..dan  dgn tiba2 je badan ni rasa seram sejuk, pandangan pun dah berpusing2 n kaki pun dah rasa xjejak lantai dah..rasa mcm nk rebah dah..tp gagahkan diri duduk kat sofa n baring kat situ dgn rasa mmg xbermaya..badan rasa terketar2 n xtau dh nk explain mcm mana..sblum tu capai buah lai dgn harapan utk memenuhkan ruang perut spya kurang ckit rasa lemah tu..tp baru mkn sparuh mmg xdaya nk telan dah..kepala pun dh pening yg amat..en.suami panggil pun xlarat nk jwb..last2 rehat skjap barulah gagah ckit nk mkn nasi..2 pun xberselera sgt mkn skdar nk kuatkan badan je..sian baby:(

so, moral of the story: jgn fikir diri tu kuat sgt..awk tu bknnya seorang tapi berdua..jgn delay mkn bila dah sampai waktu berbuka..akibatnya jadi mcm nilah..arap2 baby xda apa2..insaf sekejap

dan sbb tu lah sy baru berpuasa sehari je..Insya Allah sy cuba utk habiskan puasa secepat yg boleh..tapi rasa2nya mmg kena beli lauk siap utk berbuka sbb kalo nk masak mmgla xlarat..kalo xpuasa pun balik keje dh penat semacam inikan pula kalau puasa pastu nk masak lagi..ermm

2 comments:

  1. dulu time peknen kan hafiy, time puasa..
    bila nak terawih tiba2 jadi gelap..nak pitam..
    hb pun rendah time tu..

    ReplyDelete
  2. o gitu ek..2 la azie ingatkan xda apa rupa2nya lain jugak ek puasa time ngandung ni..arap2la pasni dah ok

    ReplyDelete