Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie - Premature Baby

Lilypie - Premature Baby

Monday, April 18, 2011

stoberi coklat cinta kasih sayang

Salam,

ingat lagi x entry pasal sy frust sbb xdpt mkn stoberi coklat kat ch tu..kalo xingat boleh rujuk sini..frust..hampa tp ke'frust'an sy dah terubat..hehe nk tahu nape???meh nk citer...


masa kat cameron aritu sy ada beli beli stoberi 1kilo..memandangkan stoberi coklat xdpt mkn so sy pun pikir balik nti nk beli coklat masakan n nk buat sendiri je..nk mkn puas2..so esoknya sy g la mydin beli baking chocolate tu n balik simpan dalam fridge..ingat nk buatla mlm tu tp aritu sy merajuk ngan en.suami+bawa diri sebab frust xleh mkn stoberi coklat kat cameron (teruk kan sy)..

esok paginya cam biasa dtg opis  bw bekal yg en.suami sediakan..mcm biasa ada air masak sebotol n ada bekas tupperware tp sy xtgk pun isi dalamnya..pakai amik je beg bekal tu..sampai2 je opis lepas brekpes baru sy bukak tupperware tu nk tgk apa dalamnya..nk tahu apa dia???

 stoberi coklat idaman saya!!!

bila tgk jer isi dalam bekas tu stoberi coklat, terus menitik airmata..sebak dan terharu yg amat (ni kalo en.suami baca sah2 dia perasanla tu huhu)..tp serius masa tu mmg rasa terharu sgt...ye la dahla sy merajuk ngan dia tp dia tetap tunaikan keinginan sy ni..i luv u dear!!!entah bila la dia buat stoberi coklat ni agaknya..mlm tu kot sebab sy perasan dia tido lewat mlm tu agaknya duk buat benda ni la kot..

so sy pun mknla sepuas2nya..maklumlah dh lama mengidam teringin nk makan stoberi coklat ni..sejak dari hari tu, banyak kali gaklah en.suami buatkan stoberi coklat ni untuk bekalan sy ke opis...bertambah2 sayang sy kat dia:)..ye lah balik2 keje je tgk2 dia dah siap beli stoberi n coklat kat mydin..pastu sy ckp kat dia xnk makan dah sbb dah lepas keinginan tu hehe..tp sbnarnya sy takut kena diabetis kalo mkn byk sgt..maklumlah coklat tu kan manis huhu...

ok utk selingan jom kita tgk penyediaan stoberi coklat oleh en.suami saya ni...

 delicious stoberi:)


 stoberi+baking chocolate


 masak campurkan dgn susu pekat



masak sehingga coklat jadi pekat mcm ni


tadaa..siap sudah stoberi coklat:D 


for my dearest husband, 
terima kasih syg sebab susah payah tunaikan hasrat ummie..
terima kasih sbb sehingga saat ini sedaya upaya cuba penuhi keinginan ummie..
terima kasih syg sebab selalu mengalah bila ummie merajuk..
terima kasih syg sebab buatkan megi yg sedap bila ummie mintak..
terima kasih syg sebab sehingga hari ini xpernah gagal sediakan bekal ummie pagi2 w/pun ummie x pernah mintak utk sediakan semua tu..
terima kasih sayang utk segala2nya..
i luv u  so much!!!
i luv u..i luv u...i luv u...

2 comments:

  1. merajuk sikit2 takpe, jangan selalu :D

    ReplyDelete
  2. ala za rajuk2 manja je sbnarnya tu hehe:D

    ReplyDelete