Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie - Premature Baby

Lilypie - Premature Baby

Tuesday, July 10, 2012

jantung pisang oh jantung pisang

Assalamualaikum,

rasanya ni 1st time sejak mengandung teringin nak makan sesuatu..sebelum ni biasa2 je..tapi kali ni mmg teringin sangat2 nak makan..tapi bukanlah sampai tahap mengidam..just lebih kepada teringin je..ni dia makanan yg saya duk teringat2 setiap saat dan waktu hehe..

teresek jantung pisang

iye..teresek jantung pisang..lauk ni mmg femes di kelantan tp xtahu la di negeri2 lain ada ke x..gambar kat atas tu adalah menu semasa majlis merisik saya 2 tahun yg lepas (2010)..dimasak sepenuhnya dengan air tangan ma tersayang:)..dan bila semangat saya dah berkobar2 nak masak sendiri teresek ni untuk pertama kalinya setelah mendapat resipi dari ma, maka bermula la usaha nak cari jantung pisang..sebab tu adalah bahan utamanya..kalau x ada jantung pisang ni xjadila teresek huhu..tapi sebenarnya nak ganti dgn kcg pjg pun bleh juga tapi rasanya xla sesedap guna jantung pisang..lagipun jantung pisang ni one of my favourite..xkisahla masak apapun:)

so, sabtu lepas semasa pegi cari brg dapur kat pasar malam bangi, saya pun mencari la jantung pisang ni..biasa banyak je ada dijual kat pasar malam..tapi hari tu puas saya pusing satu p.malam, sejantung pun xada:(..frust sangat2 sebab bahan2 lain sume dah beli..xpa la saya pikir nak cari kat pasar presint 8 plak..ahadnya pegi pasar tgk2 sebiji pun xada!!!..dah sedih dah masa tu..pastu en.suami tanya nak g cari kat mydin x..saya pun ok je lah..sampai mydin pun sedih makin menjadi2 sebab xada..frust sangat2 sebab mmg dah terbayang2 dah nak makan nasi panas2 dengan lauk teresek ni..

ptg semalam pun saya dengan penuh harapan pegi lagi ke pasar tani depan ofis semata2 nak cari jantung pisang ni,,tapi sama jugak..langsung xada..kemana agaknya jantung2 pisang ni pegi ek..biasa banyak je jual kat pasar2..ni time kita nak sebijik pun xada:(

esok adik saya anis akan datang dari kg..saya dah pesan kat dia kalau ada jantung pisang suh bawak datang sini..kalau xada jugak xtahula..setakat ni tu je la makanan yg saya teringin sangat2 nak makan masa pregnant ni huhu...

wahai jantung pisang..kat mana la dikau bersembunyi:(

No comments:

Post a Comment