Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie - Premature Baby

Lilypie - Premature Baby

Monday, July 2, 2012

aisyah di usia 11 bulan:)

Assalamualaikum,

alhamdulillah..sedar tak sedar anak dara kesayangan ibu dan ayah dahpun berusia 11 bulan..lagi 2 minggu genap setahun..fuhh sekejapnya masa berlalu..dalam tempoh 11 bulan ni aisyah menunjukkan perkembangan yang sangat menakjubkan..keindahan yang xdapat digambarkan dengan kata2 bila melihat sendiri anak tersayang membesar dengan sihat depan mata (walaupun hari tu sebulan tinggal di kg tapi perkembangannya sentiasa dalam pemerhatian saya)..kadang2 rasa mcm xpercaya yang anak dah semakin membesar hehe..jom tengok perkembangan aisyah di usia 11 bulan ni...

  • dah mula belajar untuk bangun sendiri tanpa berpegang pada mana2 objek..tapi sangat suka bergantung (memegang pada org minta dukung hehe)
  • pantang ibu dan ayah xda depan mata mulala 'memanggil' dengan cara dia sendiri:)..comel je dgr suara..nak panggil ibu ayah belum pandai lagi huhu..
  • melambai bye bye ikut mood..kalau mood ok mudahla dia bye bye kalau x jangan harapla..kita je yg letih bye bye dia buat xtahu je huhu
  • sangat kuat makan..ikut sapa la ni hehe..kuat makan kuat jugak yak yak:)..tapi dah pandai memilih makanan..kalau makanan yang dia xsuka, ditutupnya mulut rapat2 hehe..
  • belum pandai makan sendiri tapi saya dah start ajar dia dengan cara bagi pinggan dan sudu kosong..suprisingly aisyah pandai suap sudu tu masuk ke mulut siap dgn bunyi aummm lagi..tapi bila letak makanan betul, xreti pulak..eh eh eh..xpa dik..take your time:D
  • dah mula belajar melangkah ke depan..tapi selangkah dua langkah je la lepas tu jatuh hehe..xpa dik practice make perfect...
  • mulut makin pot pet pot pet dalam bahasa dia..satu rumah dgr suara dia je..tapi kalau ada org yg dia xkenal mulala diam seribu bahasa..hanya senyum je..tapi lepas tu mulala keluar belang dia hehe..
  • dah ada 4 batang gigi..2 atas 2 bawah..tapi gigi atas sangatla besar hehe..cuma gigi bawah yang satu lagi tu mcm malu2 je nak besar:)
  • dah faham sikit2 arahan dan pertanyaan..masa kat kg..bila tanya je "mana ayam"..mata terus berpaling ke arah pintu dapur sambil tunjuk dengan jari telunjuk sebab ayam memang selalu lepak kat situ:)..lagi satu bila kita buat bunyi ssyyhhh..dia pun ikut sama buat bunyi ssyyyhhhh pastu sengih nampak gigi besar..alahai comel anak ibu&ayah:D
  • xtakut dengan haiwan tapi geli..masa kat rumah tok ayah (belah en.suami), aisyah suka main dengan kucing..ditarik2nya telinga kucing tu selamba je..kucing tu plak yg takutkan dia huhu..tapi bila kita letakkan bulu kucing kat badan dia tau plak geli..aduh macam2 la aisyah ni:)..dengan arnab pun mcm tu jugak..siap hulur tangan ke mulut arnab tu lagi hehe..xpa nanti aisyah dah pandai jalan kita pegi zoo ye:)
  • rambut panjang tapi paling xsuka bila org main2 dengan rambut dia..nak sikat pun susah..sudahnya penyepit rambut yang saya beli hari tu langsung xboleh pakai..dia lagi suka rambutnya serabai mcm tu..eh eh eh..
  • dah xnak duduk dalam walker..bila acah je nak letak dia dalam walker mula la dia kembangkan kaki la, keraskan kaki la..tahu la tu dia xnak duduk..pandai!!!tapi sangat suka panjat walker tu..tengok2 kaki dua2 duk atas kaki walker tu..dan aisyah jugak belajar berjalan dengan cara menolak walker tu..laju je tapi pandai pulak mengelak kalau nak tergelincir..aduh lawak sungguh aisyah ni:)
 aisyah anak ibu&ayah:)

 makin cerdik..makin keletah:)

 dan makin comel..puji anak sendiri xpa kan:)

 dah mcm budak besar2 dah aisyah ni..xda dah muka baby2 hehe..maklumlah nak jadi kakak dah kan?ooppps:)

sangat suka dengan pen dan kertas..mentang2 ayahnya cikgu huhu..tapi 
dari pemerhatian kami..aisyah ni cenderung ke kidal je..sumenya dia lebih suka guna tangan kiri..tengok..menulis pun guna tangan kiri..dik guna la tangan kanan hehe



oh aisyah..aisyah..rasa setiap saat mahu bersamanya..dengar gelak ketawanya yang bukan main kuat tu..dengar suara menangis yang comel tu..dengar suara 'menegur' orang..aduh rindunya..setiap hari rasa xsabar nak balik kerja..tapi kalau dah sampai rumah..nak buat keje jadi susah plak sebab dia asyik mengekor je mana org pegi hehe..kadang tu buat muka kesian..sambil berpegang kat kita minta dukung..memang xboleh bergerak la kalau dia dah pegang tu..last2 dukung sekejap pun jadi la..pastu dia dah buat hal sendiri dah hehe...


p/s:xsabar nak tunggu aisyah pandai jalan dan pandai cakap:)

*lagi 2 minggu aisyah nak masuk setahun..skrg tengah buat preparation untuk sambut 1st birthday aisyah:)

No comments:

Post a Comment