Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, October 9, 2012

3rd pregnancy:32 weeks&follow up checkup hospital putrajaya

Assalamualaikum,

alhamdulillah..minggu ni dah masuk 32 minggu usia kandungan baby dalam perut..8 bulan dah..pejam celik pejam celik dah xlama dah..bila dah dekat2 ni mcm2 perasaan ada..sedih, takut, happy dan macam2 lagila..perkembangan diri pun, agak berkembang jugakla huhu..nanti bab tu saya akan ceritakan di entry lain ek..kali ni nak cerita pasal checkup pagi tadi..

actually harini adalah hari appointment dgn doktor pakar O&G di hospital putrajaya rentetan dari kes saya masuk wad di husm haritu..mcm biasalah datang seawal pagi yg boleh sbb nak cari parking..maklumlah mana2 hospital pun isu parking yg jadi masalah utama..masa ni la rasa mcm menyusahkan en.suami je dtg temankan..ye lah bila parking xda mulala merungut sekian2..kalau dtg sorang saya sabar je tawaf kawasan parking tu sampailah dapat parking..xpayah nak sakit2 hati dgr org merungut ke apa kan..tu belum lagi masuk bab menunggu giliran jumpa doktor..ermm tapi at least syukurla en.suami nak teman..saya xpaksa n xajak pun sbb tahu kalau lambat siap takut nanti dia plak terkejar2 nak g sekolah..mcm ni lah kalau waktu keje xsama huhuhu...

k lah tinggal bab parking2 tu sume..masuk cerita nak jumpa doktor ni plak..lepas dah daftar di kaunter pendaftaran, terus pegi ke kaunter O&G..disitu kena letakkan buku merah di kotak yang dikhaskan mengikut waktu appointment masing2..mcm saya appoointment pukul 9 pagi..tapi disebabkan saya sampai awal dalam pukul 8 pagi so kena la menunggu giliran yang pukul 8-9 selesai dulu..dalam pukul 8.45 pagi nama saya dipanggil..rutin biasa timbang berat n amik tekanan darah..lepas tu check urin plak then baru tunggu no.giliran dipanggil..

lebih kurang 40 minit menunggu barulah giliran saya dipanggil..kat sini suami dibenarkan masuk sekali dalam bilik doktor..alhamdulillah dapat doktor yang sangat baik..dia explain la pasal risiko bersalin dalam jarak yg dekat selepas c-sect ni..kata doktor kalau selepas c-sect terus mengandung lagi dalam masa kurang 6 bulan, mmg confirm kena c-sect jugak..tapi kalau dah lebih 6 bulan baru dia akan benarkan utk bersalin normal bergantung kepada kesihatan kita dan baby dan jugak kedudukan baby nanti..mcm kes saya, saya pregnantkan baby adik semasa aisyah berumur 7 bulan..so doktor kata ngam2 je lepas waktu bahaya huhu (sebelum 6 bulan)..tapi doktor xmarahpun sbb cara dia explain tu sangatla lembut dan berhemah..

lepas tu doktor ajak g scan..sebelum tu dia check perut dulu..tekan2 sume then barulah dia scan..alhamdulillah kepala baby adik kat bawah..doktor cakap kalau 32 minggu kepala dah kat bawah Insya Allah dia akan stay disitu tapi baby still lagi boleh pusing2..harap2lah baby adik duk elok2..bukan apa baby adik ni bukan boleh kira..lasak kemain anak dara ibu&ayah ni:)..mcm mlm tadi baru je saya rasa kepalanya kat atas, kemudian pagi ni dah kat bawah dah huhu..apapun sampai waktunya semoga baby adik dalam keadaan kepala dibawah ye..ameen

lepas tu doktor ukur air ketuban plak..alhamdulillah sumenya normal..dan EFW baby adik pun dah almost 2kg (1952g)..patutlah dah rasa mcm berat dah perut ni..jalan pun dah xda catwalk2 dah hehe..so far hasil checkup harini xda apa2 yang merisaukan..Insya Allah next appoitment pada 6/11/2012 (36 weeks) untuk menentukan mode of delivery nanti..samada saya boleh bersalin normal ataupun x..doa2kanlah ye kawan2..

No comments:

Post a Comment