Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, October 12, 2012

3rd pregnancy:dah prepare ke barang2 ibu dan baby?

Assalamualaikum dan Salam Jumaat,

bercerita pasal persediaan untuk menyambut cahaya mata kedua ni, sehingga sekarang masih belum siap lagi huhu, bukan x excited..excited sangat!!!cuma menunggu mood rajin tu datang huhu..2 minggu lepas saya dan en.suami pulun shopping barang2 baby 2 hari berturut2 dari pagi sampai malam (weekend)..fuhh penat berjalan sana sini tapi super duper seronok..mcm nak menyambut anak pertama plak rasanya:)..ye lah aisyah kat kg..ibu dan ayahnya berdating berdua kat sini..aisyah jgn marah ye..nanti raya haji ibu ayah balik amik aisyah, ibu xsanggup dah nak berjauhan dgn aisyah:(

by the way, utk menyambut anak kedua kami ni, xbanyak sangat barang2 yg perlu dibeli baru..maklumlah barang2 aisyah masih byk lagi yg boleh dipakai..maklumlah we're expecting baby girl jugak:)..so barang2 aisyah dulu akan digunakan balik utk adiknya nanti..tambahan plak ada sesetengah barang yg aisyah xsempat guna pun lagi huhu..cuma bab2 baju je yg kami lebihkan sikit, bukan apa masa aisyah dulu kami byk beli baju2 yg bersaiz 'besar' sikit mcm 3-6 bulan, n 6-9 bulan, baju newborn skit je yg dibeli sbb org kata rugi beli baju newborn byk2 nanti baby cepat besar, sekali aisyah keluar kecik je 2.35kg..sebelah seluar newborn pun boleh masuk dua2 belah kaki hehe..so kali ni kami just prepare lebih sikit baju2 newborn..mana tahu adik aisyah pun kecik jugak..

barang2 lain byk yg masih elok mcm tilam baby, kelambu (kat kg byk nyamuk), bathtub, lapik getah dan peralatan2 lain..so xda la membeli yg baru..topup sikit2 je..tapi nak kata sikit xla jugak sbb bila dah sampai mall tu mcm2 rasa nak beli hehe..tapi yg paling banyak dibeli adalah bajula..biarlah adil kan..sian baby adik kalo sumenya pakai yg kakak aisyah punya..barulah semangat nak menyambut anak kedua ibu&ayah ni:)..sayang anak2 ayah dan ibu ni:D

mengenai tempat pilihan utk bershopping barang baby plak, kami lebih suka ke jusco, manjaku bangi n mumdreams juga kat bangi..kalau kat manjaku saya ada maternity kad so dapatlah diskaun utk certain2 brand..untung sangat2 sbb boleh shopping barang2 aisyah jugak:)..kat mumdreams pun sama, saya dah register jadi ahli so dapatlah diskaun 10% untuk pembelian pakaian..ok lah tu..tapi kalau g jalan mana2 nampak je brg2 baby saya akan beli jugak huhu..tapi yg paling seronok bila keluar shopping barang2 baby ni, bila tengok en.suami lagi excited dari saya especially bab membeli baju anak2 (anak2 dah ke hehe)..baju2 aisyah n baby adik..saya rasa kalau boleh sume dia nak beli pakaian yg ada kat kedai tu..tapi kan saya tengok en.suami dia lebih tahu apa yg patut dibeli n yg xpatut dibeli dari saya..dia yg banyak ingatkan barang2 yg perlu dibeli huhu..

barang2 utk saya plak, xbanyak sangat tapi adalah jugak a few things yg perlu dibeli..tapi skrg saya tengah mempertimbangkan samada nak beli atau x bengkung tu..dulu saya xsempat beli tapi syukur jugak sbb saya bersalin c-sect so bengkung mmg saya xpakai even ada bengkung yg dikhaskan utk yg bersalin c-sect ni..bila fikir balik perlu ke x beli bengkung tu, tengok saya bersalin mcmana nanti, kalau dapat normal baru beli kalau c-sect jugak xbeli la kot hihi..

baju2, kelengkapan lain byk yg dah dibeli tapi dah basuh ke belum?jawabnya belum lagi..sekarang ni setiap kali checkup pun nurse akan tanya pasal persiapan bersalin dah buat ke belum, jawapan standard saya belum lagi la:)..en.suami pun hari2 dah tanya bila nak siapkan barang2 sume ni..maklumlah xnak sejarah berulang lagi:)masa aisyah dulu kelam kabut dia sorang2 masukkan brg2 dalam beg sampaikan diapers pun tertinggal..terpaksa beli kat hospital even berlambak diapers dah beli..ye lah last2 minute bersiap sbb aisyah keluar unexpected!!!so kali ni kena prepare awal2 la..Insya Allah weekend ni kena berhempas pulas basuh baju sume..xnak dgr en.suami bebel sebenarnya huhu..minggu depan Insya Allah kandungan akan memasuki usia 33 minggu..kejap je masa berlalu sekarang ni..xsabar pun ada nak peluk cium baby adik, tapi dalam masa yg sama hati dup dap dup dap.....semoga dipermudahkan segalanya..ameen


No comments:

Post a Comment