Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie - Premature Baby

Lilypie - Premature Baby

Wednesday, October 10, 2012

3rd pregnancy:makanan wajib ada di rumah

Assalamualaikum,

sama mcm pregnantkan aisyah dulu, buah2an adalah menjadi salah satu makanan wajib ada di rumah..xkisahlah buah tempatan ke buah import ke yg penting bakul buah sentiasa berisi..selain makan di rumah, saya bawak bekal buah ke pejabat selain dari biskut n kurma..biasanya buah saya beli kat pasar tani depan ofis ni, kadang2 en.suami yg beli..tapi sekarang rasa mcm xlarat dah nak jalan g pasar tani huhu..tapi larat ke xlaratke mmg hujung2 ni digalakkan banyak berjalan ye dok?dah terasa kemengahan setiap kali berjalan..nafas pun semakin pendek dah..berjalan sikit semput, jalan sikit semput:)..tapi itulah kenikmatan menjalani kehidupan sebagai ibu mengandung..akan datang belum tentu dapat merasai lagi pengalaman macam ni kan..so hargailah setiap detik2 indah yang dilalui biarpun agak sukar untuk menghadapinya:)..k lah jom tengok gambar2 buah2an yang menjadi pilihan semasa mengandung ni:)

 buah2 tempatan..my favourite:)

 anggur..sedap tapi org kata boleh jadi diabetes kalau mkn anggur byk2..yeke ek?

 delima, anggur, jambu batu..delima tu elok utk diamalkan selalu tapi buah ni pun ikut musim gak kan?masa pregnant aisyah dulu merata cari buah delima tapi skrg alhmadulillah, buah delima mudah didapati dimana2:)..aisyah pun suka makan buah delima ni hehe


 mangga pun sedap..tapi sepanjang mengandung kali ni saya lebih suka makan jambu batu..terutama yg xda biji tu..sekali makan boleh habis sebiji..sedap..rangup n manis:)



No comments:

Post a Comment